Gå til innhold

Dere som skal bære barnet deres!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som tenker å kjøpe Babybjørn til babyen, søk litt rundt om på nettet og ta en titt på alle alternativene! Det fins bæresjal og Mei Tai og Ergo og alt mulig som er mye bedre for babyen enn Babybjørn.

De anbefaler at man ikke skal ha babyen i Babybjørn i mer enn en halvtime. Dette er fordi babyen så og si henger etter skrittet og dette kan skade hoftene.

I tillegg klager mange foreldre over vondt i rygg/skuldre ved bruk av Babybjørn. Den 'henger' liksom bare der.

Med bæresjal/Mei Tai kan man bære babyen i timesvis uten ubehag for baby eller foreldre. Dessuten kan disse brukes fra nyfødt til 3-4 års alder. Bæring er kjempebra for babyen, og mye mer naturlig enn å legge den ned i en vogn.

Jeg sier ikke at ingen bør bruke Babybjørn, det er selvfølgelig bedre enn ingenting. Men se litt på alternativene, da vel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt til å gå til innkjøp av noe annet enn Babybjørn. Har sett litt på nettsiden tettinntil, men har ikke blitt så mye klokere. Kan du anonym anbefale et godt og fint bæresjal vi kan bruke helt fra begynnelsen? Gjerne et i en nøytral farge og som ikke ser så "alternativt" ut. Du skjønner sambo er litt skeptisk...

Skrevet

Elastiske bæresjal er kanskje de beste å bruke fra nyfødt. Ikke så dyre heller, så du kan jo prøve disse, også kjøpe noe annet senere etter behov.

Se på Moby wrap, de er helt nøytrale: http://www.krusedull.net/krusedull/showkat.php?kat=4

Det første som slår meg når det gjelder Mei Tai, er Babyhawk (du finner det på www.baretoy.no) men den har jo knyting som ikke er såå populært blant mannfolka :)

Skrevet

Brukte babybjørn sist, men nå har jeg kjøpt mobywrap som skal være et enkelt sjal å bruke siden det er elastisk. Har også meitai, men vil bruke sjal i allefall i starten. bestile moby wrap fra http://punkinbutt.com/ eller noe sånt, ble veldig mye billigere...

Skrevet

Ser ut som jeg har fått overtalt samboeren min til å gå til innkjøp av mei tai (må være sort vel å merke). Noen som vet om butikker i Oslo som selger slik at vi kan prøve før vi kjøper?

Skrevet

Men er det ikke fryktelig komplisert å knytte disse sjalene på riktig måte? Jeg syns det virker som litt pes, at det må da være lettere med en BabyBjörn?!?

Skrevet

Barn kan få senvirkninger av å sitte i Babybjørn i tidlig alder.

Feil belastning på hofter og rygg. Så jeg skal iallefall bruke sjal.

Så er det mye koseligere, og mer praktisk :)

Skrevet

Joda, det har jeg fått med meg, og tenkte ikke bruke BabyBjørn første mnd uansett. Men er det ikke vanskelig å knytte sånne sjal? Jeg syns det ser fryktelig komplisert ut!

Skrevet

For dere som ha ha en bæreanordning som også mannen i huset kan bruke så se på f.eks. Beco bæreseler på www.lotusbarn.no. Disse kommer i nøytrale farger og er liksom ikke så "alternativ". Må nevnes at disse bæreselene er ikke i samme gate som Baby Bjørn.

Lykke til!

Skrevet

Bare en kommentar til dere som lurte på om det er komplisert å bruke f.eks en mei tai. Jeg trodde det, men da en av mine venninner laget en kjempeflott en til meg, så ble jeg liksom nødt til å prøve det. Og tro meg, det går kjempefort å lære. De første gangene svetter man litt og er redd for at det blir galt eller noe, men så er den helt uunnværlig. Vår Baby Bjørn har hengt på knaggen siden... Så jeg anbefaler både Mei tai og slynge på det varmeste. Skal bruke dem til den lille nye også!

Skrevet

Han pappaen på youtube-klippet var søt da:-)

Hva slags sjal er det? Er det et elastisk bæresjal? Det er ikke sånn mei-tai er det?

Hmm ikke lett å bli klok på:) Men så utrolig koselig ut for babyen da! Sambo her ville bestille med det samme.

Super link!

Skrevet

Det youtube-klippet er vel sånn elastisk bæresjal ja :)

Har tenkt på å skaffe sånn her i huset og.. ser veldig komfortabelt, og lett ut :)

Skrevet

Blir definitivt et sånt her i huset også! :)

Kanskje et i litt farger til meg og et grått eller brunt til sambo hihi

Skrevet

hihi, ja :)

tenkt tanken selv, gubben vil nok ha det mest mulig nøytralt, selv om jeg skal banne på at han blir den første som skal ut å "vise frem" den lille som ligger pakket inn på pappas bryst :)

Skrevet

Ble kjempeimponert over det elastiske sjalet, og den elegante presentasjonen til den nybakte pappaen :o) Men lett å putte inn et såååå lite nurk....hva med når de blir bittelitt større - for det går fort!

Har slynge, men elastisk sjal ser ut som det er mer støtte for ryggen.

Skrevet

Så på krusedull etc at sjalet kan knytes/brukes på mange ulike måter og kan brukes opp til ca 20kg. Skal i alle fall testes her:)

Så utrolig deilig ut å ligge inni der da - skulle nesten ønske sambo kunne bære meg litt rundt sånn nå.. men jeg begynner å anta hvalrossform... så det er vel ikke aktuelt hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...