Gå til innhold

Min fødselshistorie (ikke spes. skummel!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått ei nydelig datter,og hun kom på tirsdag 27.november kl.17.16!

Hadde ingen spesielle tegn på at det nærmet seg,bortsett fra murringer de siste 4 ukene,men det er jo helt vanlig!

Satt og bimma her på tirsdags morgen,og begynte å kjenne litt menskrampe-aktige tak,ikke veldig vonde,men såpass at jeg kanskje trodde det kunne være en start på noe. etter en liten time ble de litt sterkere,så jeg fant ut jeg skulle ta tida på dem,mest bare for å øve meg til evt. skikkelige rier kom. Må si at det ikke er så lett med den tidtakinga,for hos meg så varte de i alt fra 20 sekunder ti over minuttet,og kom med,alt fra 16 til 7 minutters mellomrom. Lot det gå noen timer,det ble litt vondere,og til slutt var det bare alt fra 2 minutter til 6 minutter mellom dem,så da satte vi oss bare i bilen og ringte sykehuset,tenbke vi kunne dra inn for en sjekk eller noe,siden de kom så tette(var fortsatt ikke voldsomt vonde) Klokka kvart over to på formiddagen kom vi på sykehuset(bor 25-30 min. unna),og fikk sjekka om jeg virkelig hadde rier,og evt. åpning. Trodde egentlig at vi bare skulle bli sendt hjem,men da jeg la meg på benken og JM kjente etter,så hadde jeg 7 cm åpning! Vannet gikk samtidig med at hun kjente,og hun mente det ville gått av seg selv(dog litt vel seint,kanskje!),for hodet var bare delvis festet!

Da hun målte riene ble de ganske mye sterkere,og etter en kjapp dusj,så klarte jeg knapt stå på beina pga vonde rier! Begynte å kjenne trykketrang allerede der,så de bare skyndta seg å få meg inn på ei fødestue,og 3 timer etter så var lille frøkna ute! Lå å trykka i 75 minutter,noe som var VONDT!!!!!(men det skal det jo gjøre!) De klippa ca 2 cm,så revna heldigvis ikke. De satte på drypp den siste timen,siden jeg hadde koblede rier som ikke ble kraftige nok,det hjalp veldig!

Hadde ikke noe smertestillende,men tok en del sup av lystgasslangen de første 2 timene! (ble faktisk ikke kvalm,noe jeg hadde trodd!)

Pappan klippa navlestrengen til lillejenta,og gråt en liten skvett i samme slengen! Han hadde t.o.m våga seg til nedre delen av senga,og så at jenta kom ut,samt morkaka,så nå har han vel stortsett sett det som er å se av meg,hehe!

Jenta heter Julia,og hun var 3390 gr,49 cm lang og hodet var 34 cm. Hun har brunt hår og er selvsagt verdens nydeligste,hihi! Også har hun lange øyenvipper:-) Sterk er hun også,hun løfta seg opp på bare armene og kikka meg inn i øynene da de la henne på brystet mitt!

Gikk helt greit på barsel,men kjeda oss litt og siden alt gikk så fint med amminga,og formen vår,så dro vi hjem allerede på torsdag,45 timer etter fødselen. Var innom en tur dagen etter for føllingstest og ny veiing bare. Man gjør jo alt selv der alikevel,så følte egentlig at 2 dager var nok. Men de var veldig hyggelige der,altså!(Bærum)

Går veldig fint med oss,jeg er i bra form(dog øm nedentil!) og har vært ute på tur med hunden min,mens pappan var hjemme å bytta bajsebleier! Melka kom for fullt igår kveld(fredag),så nå får Julia ordentlig mat! (men dæven det svir/gjør vondt når hun patter!!!!!)

Nå skal vi bare kose oss med verdens vakreste Julia og pynte til jul,siden det er 1.desember idag!

Tusen tusen takk for oss,vi stikker innom her innimellom å sjekker åssen det går for dere andre!

Klemmer fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye:-) gleder meg til det blir min tur igjen. . . . :-)

Skrevet

Gratulerer så masse masse masse:):)

Høres ut som en rimelig grei fødsel! Jeg har bestil noe av det samme! He he

Sikkert rart å gå rundt å ikke være kvalm vil jeg tro;)

Kos deg masse fremover!

Julia var et veldig fint navn!

Skrevet

Gratulerer så masse!!

Deilig med en ikke så skummel fødselshistorie;-)

Og for et nydelig navn!

Nyt adventstiden og julen og hverandre:)

Skrevet

For en nydelig fødelsopplevelse du har hatt Elli :o) Og gratulerer igjen med prinsesse Julia. Kos dere masse, og ha en riktig god jul ;o)

Skrevet

Det var en nydelig historie!!!!!!!!!!!

deilig å lese slike også!!!

kos dere i førjulstiden med vesle Julia!!

klem fra skorpion73

Skrevet

Gratulerer så mye. Blir helt rørt jeg!!

Skrevet

Gratulerer med lille jenta!!:)

Kjempefin historie, fint skrevet! Kos dere i tiden fremover!:)

Skrevet

Gratulerer!! håper på en slik drømmefødsel jeg og!!

Kos dere i jula:)

Skrevet

Er det berre meg, eller er det fleire som må tørke tårene etter å lese slike flotte fødselshistoriar? Blir så rørt eg....

Uff hormonmonsteret igjen antek eg... :D

Gratulerer så mykje med ei nydeleg lita tulle, og vert brystvortene for såre så anbefalar eg albueskjell og mm + luft tørking.

Og takk for ei flott fødselshistorie.

Skrevet

Gratulerer! Fin historie da....

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Julia! :) Høres ut som du hadde en fin fødsel. Gleder meg til det blir min tur! Jeg skal også føde på Bærum.

Skrevet

Gratulerer så veldig masse elli!!!! Bra at alt gikk så fint og du var flink som holdt igjen til selveste bursdagen min, he he!!!! Lykke til videre med snuppa og håper vi kan holde kontakten :-)

Klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...