Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 jenta mi er nå 7 mnd og jeg er 2-2,5 mnd gravid. (nei det var ikke planlagt men når uhellet er ute så....) Og nå har morgenkvalmen satt i her, eller hele dagen kvalmen... hadde den nå bare vart på morran. Jeg tåler absolutt ikke lukten av nesten noe som helst. Kjempe moro å skifte bærsje bleier ja...... Har problmer å mate henne også fordi jeg blir kvalm av synet og lukten av maten. og i tilegg begynner jeg å kjenne bekkenløsninga igjen. var sykemeldt fra 3 mnd når jeg var gravid sist med bekkenløsning og ryggproblemer samt at jeg ikke klarte å holde maten. Var ikke helt ferdig med kvalmen før jeg var nesten 7 mnd. sist lå jeg oså på sykehuset 1,5 mnd og jeg fødte en mnd tidlig. Så syntes så synd på jenta mi når jeg ikke klarer å gjøre allt det jeg gjerne vil med henne. Heldigvis jobber pappan kvelden da så han er her fram til klokka 5 på ettermiddagen til å hjelpe til med ting og aktivisere henne. Hun er ei glad jente og jeg vet at hun ikke lider noen nød. Ho kommer seg jo tross allt ut på tur hver dag om det er jeg eller pappan som triller henne også videre. Men den dårlige samvittigheten er der fordet. Heldigvis er jeg ikke så dårlig at jeg blir liggende rett ut hele dagen,(slik som sist.) Og jeg håper jo at jeg ikke skal få alle problemer som jeg hadde sist, slik at jeg får gå hjemme hele graviditeten. Men må jeg på sykehus så kommer farmor (mamman til mannen min) på langt besøk å passer. Og jeg vet at jenta vil bli passe bortskjemt og kose seg. Men for en grusom tanke å måtte være lenge borte fra henne....
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Skjønner godt at du har mange tanker ja, og selvfølgelig er det leit at du ikke orker alt det du vil orke med vesla. Men svangerskapet trenger ikke bli like ille som sist da. Mitt første var ikke like ille som ditt første, men kvalme og brekninger hadde jeg i 5 måneder! Mens i mitt andre var jeg bare kvalm i noen uker og kastet ikke opp. Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 ønsker deg lykke til, som hun over skrev, det trenger ikke bli like svangerskap, jeg hadde 2 helt forskjellige, den ene kastet jeg opp daglig i 5 mnd, og den andre var jeg bare litt småkvalm i beg.
To tette og en badehette Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Hei! Jeg skal også ha to tette, har en gutt på 8 mnd og er 5 uker på vei. Neida, ikke planlagt men vi har kommet over sjokket nå og gleder oss. Jeg hadde et skikkelig tøft svangerskap sist og bare krysser alle fingre for at dette blir bedre! Jeg er også veldig bekymret for at jeg ikke skal klare å ta meg av lillegutt godt nok men han har heldigvis en engasjert og flink pappa som er helten. Eneste plage for tiden er totalt utslitthet. Jeg var bare litt kvalm i 2 mnd i forrige svangerskap så håper at det ikke endrer seg ihvertfall.... Merker at jeg tenker og bekymrer meg veldig for hvordan de neste 8 mnd skal gå, mot slutten sist kunne jeg ikke gå, reise meg, komme meg ut av seng osv og det vil jo bli virkelig tøft med en liten en. Vi får krysse fingrene for oss begge, har hørt litt med andre som har to og som oftest har man ganske forskjellige svangerskap. Spesielt hvis det er med forskjellig kjønn så jeg håper på en liten jente ,-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå