Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Gutten vår har vært blid og meget lett å ha med å gjøre hele veien, men nå i den siste uken har han plutselig begynt å få raserianfall. De kan utløses av at vi kler på han og han ikke vil. Eller at vi lukker porten opp trappen - og han vil opp trappen, osv. Når han først blir sint, blir han helt vill av raseri. Han legger seg ned på gulvet og sparker og spreller det han kan, mens han virkelig vræler av full hals. Vi har forsøkt å snakke rolig til han, holde han, avlede oppmerksomheten hans, osv. I barnehagen hadde han holdt på 1 time her om dagen. Dette har skjedd hver dag siden det startet. Hva gjør vi? Det eneste som kan stoppe dette er å gi han en flaske varm melk, da blir det bom stille mens han drikker - og noen ganger så er han rolig igjen når flasken er tom - og da kan han leke videre. Ellers så fortsetter han å skrike til han sovner av utmattelse. Hva gjør vi? Alle råd mottas med takk!! Det er så vondt å se når han er sånn. Stine
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Har ikke så mange råd, men jeg kjenner meg igjen i dette. ;-)
Mathias`mamma Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Sønnen vår har også et enormt temperament, men ikke så ille som du forklarer her. Det vi har gjort er å rett og slett overse det, og la han få rase. Det er jo på en måte en følelse han har. Jeg mener ikke nødvendigvis at det vi gjør er riktig men du ber om tips. Det føles vanskelig å overse han når han tydeligvis ikke har det noe bra men jeg tenker at jeg ikke vil gi han noe oppmerksomhet på en slik oppførsel. Når du gir han varm melk på flaske føler jeg at du belønner oppførselen. Men jeg er litt grønn på dette med oppdragelse da min 16 mnd gutt er mitt eneste barn.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 19. desember 2007 #4 Skrevet 19. desember 2007 det er ikke lurt å belønne han med melk, men skjønner godt hvorfor du gjør det. madelen kan også bli sinna men ikke direkte raseri anfall. men uønska atferd skal vekk og da må den gies minst mulig oppmerksomhet. la han rase av seg. kanskje bare si "mamma finner seg ikke i sånt tullball".... vær rolig og bestemt og vær hos han til han er ferdig. når han er ferdig så gjør du det dere holdt på med ferdig.... feks kle på han. skjønner godt det er vondt men om han ser du reagerer på det eller at han slipper unna noe med den oppførselen kommer han nok til å syntes det er et nyttig virkemiddel i andre situasjoner også....
shanty73 Skrevet 19. desember 2007 #5 Skrevet 19. desember 2007 Ja takk dette er kjent.... Idag var det selvfølgelig krig da vi skulle følge storesøs i kirken med barnehagen.. sovnet av utmattelse på steinhellene i kirken... Dette har vi ikke hatt med vårt andre barn, så de er forskjellige ja!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå