pablo Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Hei, jenen min sliter med litt luft i magen om kvelden. Sover masse i løpet av døgnet, men ser og hører at hun har litt vondt om kvelden. Ikke kolikk . Noen som har noen tips. Prøver å ikke drikke melkeprodukter selv nå for å se om det kan være til hjelp. Noe annet?
Mammapudding Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Leah var også mye plaget med luft og hadde skikkelig vondt i magen. Jeg brukte å gi litt sukkervann, det lindrer smerten og hun fikk slappet av og fjertet masse:) Du kan jo prøve det:) Hvis du ikke har oppskrift på sukkervann: Kok 1 dl vann og bland i 1 ss sukker, kjøl ned og gi med teskje eller flaske om hun tar det:) Jeg brukte å gi ca 10 ml når hun var så lita, men om det ikke hjelper kan du prøve litt mer:)
dårlig ånde Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 lillemann har også problemer med luft, og vi har fått mange råd, med vekslende hell. det med melkeprodukter er nok et godt råd å prøve - men da må du unngå det meste med melk, spesielt ost og fløte kan gi gassreaksjoner hos de små. vær varsom med å bytte ut melk med soyaerstatninger - da ble det krise her i gården! www.askdrsears.com er en bra nettside med gode kostholdsråd ang dette. er du veldig motivert kan du jo prøve hans "Elimination Diet" - det hjalp veldig for oss, men vær forberedt på at det krever noen forsakelser fra din side! å ligge med bar rumpe på stellebordet mens vi gjør sykkelbevegelser med beina hans er veldig effektivt for å hjelpe lillemann med å slippe luften når den først er kommet. en q-tip noen millimeter opp i rumpa er også kjempeeffektivt, men vær obs på at det er delte meninger om dette er bra eller ikke. smør den i alle fall godt inn med vaselin eller olje. et annet råd er fennikelte, som hjelper for mange. 1 barneskje fennikelte, enten i flaska eller mellom måltidene. dette gjorde det bare verre for oss. sukkervann hjalp heller ikke, men jeg vet at det hjelper for noen så du kan jo prøve. lykke til!
Kate77 Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Ei jeg snakket med hadde hatt stor suksess med myntedamp som en kan få kjøpt på asiatiske butikker.
mommytil2gutter Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 Hvis hun sover mye vil jeg ikke ha gjort en ting med kostholdet ditt. Babyer pleier å være litt sutrete om kvelden. Alt hun andre sa var veldig riktig, men vær forsiktig med mynte det kan redusere melkeproduksjonen. Jeg hadde samme problem med sønnen min men han sov ikke på dagen i det hele tatt nesten. Jeg synes det var ikke verdt det å eliminere ting fra kostholdet mitt, men jeg holder meg unnå vanlig melk fremdeles. Jeg spiste alt av ost og til og med chili. Jeg tenkte at magen hans måtte bli vant til det på et eller annet tidspunkt og det ble bedre da han fylte 3 måneder. Vet det er vanskelig men husk det går snart over!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå