Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Heisann. Ska på i et bursdagselskap i morgen kveld. Lurer på dette med alkohol og amming. Leste at 2 glass vin ikke kunne skade, dvs alkoholmengden er for liten til å ha virkning på melken. Noen som vet? Trenger på død og liv ikke å drikke vin, men godt å kunne kose seg litt også da! NB! Vet at dette innlegget kan virke provoserende, men vet at alle der ute ikke er helt fanatisk....
"husmor"med lille Nora Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 eg har hørt at 1 glass vin er grett men ikke to.. men eg er ikke sikker. ammer ikke selv så tenker aldri på det.. klart du må få kose deg;) hva med å pumpe før du går ut så slipper du å tenke på det=)
cecilie25 Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Hei. Har lurt på dette selv, og har skjekket dette opp. Alkohol går over i melken, og får den samme promillen som i blodet ditt. Kroppen bruker tre timer på å forbrenne 1 alkoholenhet, dvs et glass vin. Holder du deg til et glass, kan du amme igjen etter tre timer, tar du to, kan du amme igjen etter ca 4-5 timer, tar du tre kan du amme etter ca 6 -7timer. Jeg anbefaler deg å heller ta en ammefri kveld/natt og heller kose deg uten å stresse med det:)
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Jeg vil anbefale deg å pumpe deg før, så slipper du å tenke på det.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Jeg drakk to goooode glass vin i går fra kl 8 til 24, ammet 01.30. Kos deg !
Hva skjer'a?♂ Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 Det anbefales å vente 3 timer med amming etter inntak av 1 alkoholenhet, så kegges det på 1,5 timer på hver enhet du drikker i tillegg til dette. Man er usikre på hvor liten mengde som kan skade barnet så det ville være veldig uklokt å ikke følge disse anbefalingene. En gangs eksponering for barnet kan i værste fall gi skade selvom dette er svært sjeldent. Jeg har drukket en øl ved et par anledninger og har da pumpet meg på forhånd slik at prinsen har fått flaske de to nærmeste måltidene. Hvorfor ta sjanser.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 jeg ammer klokken 01 om natten og koser meg med ett glass vin innimellom på kvelden. ingen fare med det
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #8 Skrevet 1. desember 2007 Min hs sa at sålenge du ikke føler deg beruset og du pumper deg før du legger deg så går det helt fin å amme dagen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå