Gjest Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Jeg stod og så på de fine pyntetingene knøttene hadde laget som var blitt hengt opp i dag og gledet meg masse til å komme hjem med vesle og bake pepperkaker. Så når jeg skulle si god helg, sa jeg god jul. Høyt og tydelig og klart, GOD JUL! De holdt på å le seg ihjel... Jeg tror kanskje jeg skal begynne å teke før jeg prater, eller iallefall tenke på det jeg prater om;) Hihi...
ScaryMama Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 He he, det er ikke SÅ lenge til jul da;) Baker dere pepperkaker allerede? Lurte litt på å bake med Nikolai men får de noe ut av det når de er så små? Hva gjør Embla for å "hjelpe" til?
Gjest Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Embla og onkel har bakt dem i dag. Har barnestørrelse på alt bakeutstyr, inkl kjevle, men det hun gjorde mest var egentlig å spise deigen:p Hehe... Tror ikke hun synes det var så kjempemoro egentlig... Får se om hun får noe mer ut av pyntingen i morgen eller om hun blir å fly høyt på melisskyeR;)
ScaryMama Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Ja, det var det jeg var redd for, at Nikolai bare kom til å syns det er kjedelig å spise deigen;) Hvordan går det på skolen? Så at du stilte et kjedelig spørsmål her inne for en oppgave du skrev? Jeg sitter og leser og kan ikke gi meg før jeg har lest ut dette kapittelet. Men jeg er skolelei!
Gjest Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Jeg har organisasjonsstrategi og ledelsesstrategi langt oppi halsen i øyeblikket... Og markedsplanlegging. Da er det igrunn bare bedøk igjen:p hihi... Jeg er litt smålei selv, men nettet snører seg inn og vi har en helt enorm arbeidsmengde frem til midten av mnd. Veldig mye oppgaver og veldig liten tid å gjøre dem på. Hva leser du på, noe spennende?! (hihi)
Gjest Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Haha så utrolig søt du er da hadde jeg ledd godt selv... Må jo slenge på en litt søt historie om tuppa samtidig da.. Var i byen i går å shoppet litt, så pleier vi alltid å stoppe å slå av en prat med ymse uteliggere, gjorde selvfølgelig dette i går også, og en av de sa god jul til tuppa. Da fikk mitt lille troll det veldig morro med å løpe nedover karl johan å rope god jul til alt av narkomane og uteliggere, en av de ble helt forfjamset og nappet til seg koppen sin også, trodde jeg hadde sendt henne foran for å stjele fangsten hans hehe.. Er jo 1 desember i morgen da, så heeelt feil er det jo ikke å si god jul
ScaryMama Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Akkurat nå leser jeg utviklingspsykolog, så ja det er spennende, men man blir likevel lei når man leser omtrent hele dagen:(
Gjest Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Utvikling? Hmmm, går ut fra det ikke er darwin;) Jeg har støtt på Jungianske arketyper og slikt i dag jeg, veldig facinerende. Vært borti deT? Vet du hva du er?
Gjest Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 Haha, det var jo enda festligere:) Søte tuppa!
Gjest Morn du Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Hehe, kanskje denne historien kan hjelpe: Jobbet en gang i en båtutstyrsforretning. En dag, midt på sommeren, masse kunder i butikken, sier en av mine kollegaer til en kunde: vær så god, og god jul.. da var det jo ikke mer enn et halvt år igjen til jul:)
ScaryMama Skrevet 30. november 2007 #11 Skrevet 30. november 2007 Jepp, man kan ikke bli en psykolog uten å vite om Jung sine arketyper;) Hvorfor var du bort i det? Syns i grunn det ikke er en altfor spennende teori men...
Gjest Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Ikke spennende men litt morsomt. Det er en av de personal/ledelsesstrategiske greiene hun vi har som lærer benytter seg av med sine ansatte (hun eier og driver skolen, og et par tre andre skoler og noe) Så vi har tatt testen i dag. Jeg ble dritskuffa. Sa under gjennomgangen at jeg er en ENTP, og det var jeg gitt. Sjokk:p
Gjest Skrevet 30. november 2007 #13 Skrevet 30. november 2007 Hehe, det er godt det ikke bare er meg!
ScaryMama Skrevet 30. november 2007 #14 Skrevet 30. november 2007 Nei det var vel ingen overraskelse;) Har ikke tatt personlighetstesten selv, visste ikke at den var mye i bruk i dag? Litt gammeldags trodde jeg...
Gjest Skrevet 30. november 2007 #15 Skrevet 30. november 2007 Vet lite jeg asså. Men det stemte jo ganske godt, og med den i baktankene og bokstavkodene for alle i klassen tror jeg man iallefall kan bedre forståelsen mellom hverandre. (håper det, mye konflikter og piss om dagen, hater sånt, iallefall når jeg gjerne står med begge beina midt oppi, ufrivillig...)
ScaryMama Skrevet 30. november 2007 #16 Skrevet 30. november 2007 Da måtte jeg selvfølgelig ta testen, og ble INTP...
Gjest Skrevet 30. november 2007 #17 Skrevet 30. november 2007 Er du en I?! Hmmm. Spennende! Men der ser du kanskje litt hvorfor vi kommer godt overens da, har jo tre like bokstaver:) I vår klasse er du faktisk kun 2 I er av ca 20 elever. Resten er E. Litt festlig er det da;)
ScaryMama Skrevet 30. november 2007 #18 Skrevet 30. november 2007 Men det blir litt feil også, for jeg tror at jeg verken er helt I eller helt E. Jeg havner nok et sted midt i mellom, og har vært mer E før og blitt mer I den senere tid... Men personlighetsteorier er veldig interessant, men akkurat denne har jeg bare lest om overfladisk. Ble mer spennende etter at jeg tok testen selv;)
Gjest Skrevet 30. november 2007 #19 Skrevet 30. november 2007 Det ser du jo på poengene om jeg har skjønt det rett? Jeg har E12, N 4, T 2, P 10. Så jeg kan likegodt bikke litt over på å være F fremfor T...
ScaryMama Skrevet 30. november 2007 #20 Skrevet 30. november 2007 Jeg hadde ganske sterk I, men det blir litt feil. Tror ikke jeg er så I som testen indikerer;)
Gjest Skrevet 30. november 2007 #21 Skrevet 30. november 2007 Er jo en haug med andre faktorer som spiller inn også, med dette med opplærte tanke og svarmønster osv... Men det kan vi ta en annen gang:)
ScaryMama Skrevet 30. november 2007 #22 Skrevet 30. november 2007 Humøret man er i... Mange ting... Også er sikkert mange i klassen din yngre, og hadde jeg tatt denne testen da jeg var 20 så hadde jeg nok blitt en E.
mai mammaen til to Skrevet 1. desember 2007 #23 Skrevet 1. desember 2007 vittig.. vi skal bake pepperkaker i morgen. snuppa sine tanter kommer på besøk også. de er 10 og 13 år. så da blir det stor stas. gleder meg til å se henne bake pepperkaker. hun er helt vill når vi baker boller så får se om dette faller i smak også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå