Gjest Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Ingen spesielle i tankene, men har tenkt litt på at det er rart at det ikke er så mange med dysleksi i Norge. Og det er rart at så mange av dem henger her. Bare en tanke, tror mange ikke våger å innrømme at de er svake i rettskriving. Så, heng meg nå!
lille je Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Er det ikke mange med dysleksi i Norge? Og hvis folk sier her inne at de har det, så gidder ikke jeg gruble mer over det jeg....
Gjest ->>- Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Nja ... jeg korrigerer gjerne dårlig norsk uansett, så det er ikke en vurdering jeg foretar så ofte. Men joda, jeg har sett mange på ulike nettfora hevde at de har dysleksi når feilene de gjør er langt fra typisk dyslektiske.
Hot Midget ! Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Ja....Jeg tror på det..Rett og slett for jeg mener det ville vært komplett idiotisk å lyge på seg noe slik....??
Gjest Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Jeg har tatt det opp her inne før og man blir ikke akkurat popluær av det;)
Gjest Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 I følge ssb er det ca 4 % av norges befolkning, og da differensierer den ikke mellom dysleksi og dyskalkuli.
Gjest Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Blir neppe det, nei. Men det bryr jeg meg ikke så mye om.
lille je Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 Hmmm... jeg tror ikke jeg helt skjønte problemstillinga jeg...? Er det at folk som ikke gidder å lære seg rettskriving påberoper seg dysleksi???
paperworld Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Ja, selvfølgelig. Når man ikke kan skrive ordentlig, så har man lese- og skrivevansker, dvs. dysleksi. Tviler på at noen her inne later som om de ikke kan skrive.
lille je Skrevet 30. november 2007 #13 Skrevet 30. november 2007 Hehe, nei... Det er absolutt ikke alle som ikke kan skrive ordentlig som har lese- og skrivevansker....
Gjest Skrevet 30. november 2007 #14 Skrevet 30. november 2007 paperworld; lese og skrivevansker er ikke nødvendigvis dysleksi. Det er en lang og tidkrevende prosess med mange tester for å faktisk avgjøre om noen har diagnosen dysleksi.
Northernlights Skrevet 30. november 2007 #16 Skrevet 30. november 2007 Hvorfor skulle noen lyve på seg dysleksi?
Blue Lady Skrevet 30. november 2007 #17 Skrevet 30. november 2007 Lyver man om sånt egentlig? Tror på de som sier det ja
paperworld Skrevet 30. november 2007 #18 Skrevet 30. november 2007 Beklager, da tok jeg feil. Jeg trodde lese- og skrivevansker var det samme som dysleksi, og jeg syntes det virket rart å lyve på seg noe sånt. Peller meg ut av diskusjonen igjen;-)
EinFrosk Skrevet 1. desember 2007 #19 Skrevet 1. desember 2007 Merkelig, fikk fastslått at jeg har dysleksi ved hjelp av en test på Aetat for noen år siden. Den tok ca 45 minutter og personen som testet meg observerte meg hele tiden. Jeg husker ikke hva den eksakt gikk ut på, men det står altså svart på hvitt at jeg har dysleksi på grunnlag av dette. Jeg klarer fint å skrive riktig om jeg konsentrer meg, og har aldri hatt problemer med å lese. Jeg har noen skrivefeil som alltid dukker opp om jeg er litt kjapp, men det kan være av andre grunner. Har Aetat hoppet over noe vesentlig her?
blond Skrevet 1. desember 2007 #20 Skrevet 1. desember 2007 Hva som er grunnen til at folk ikke skriver korrekt norsk her inne bryr meg lite. Det plager neppe andre mer enn dem selv.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #21 Skrevet 1. desember 2007 Nei, si det. Synes kanskje det er pinlig å ikke kunne skrive korrekt i voksen alder. Tror mye av det er latskap.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #22 Skrevet 1. desember 2007 bixi; da har de nok vært litt kjappe i svingen ville jeg mene. Dersom du ikke har problemer med å lese, og lite problemer med å skrive, men får noen feil når ting går fort, ja da vil jeg si du er rimelig normal;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå