flypapir Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 ..på 8år ble tatt i å kastet store isklumper på panseret på en parkert bil? Jeg opplevde dette. Bilen min sto parkert utenfor sfo hvor jeg jobber noen timer i uka. 3 gutter i 2. klasse sto og kastet STORE isklumper på pansere (sto på en høyde over bilen). Lederen på sfo oppdaget dem... Hun snakket såklart til dem, varslet meg slik at jeg kunne se på bilen og sendte brev hvem til foreldrene. Vi tror ikke det ble noen nye merker i panseret (heldigvis), og har også opplyst foreldrene om dette... Men hva ville du gjort som far/mor i en slik situasjon?
Verbena Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Det hadde nok blitt en lang samtale med barnet mitt om hva som overhode ikke er lov, respekt for andres eiendom osv. Også hadde det nok forsvunnet endel privillegier, mindre tv/data/tv-spill, ikke lørdagsgodt/ukepenger... Gi klare signaler om at ting får konsekvenser!
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Da hadde jeg tilbudt meg å betale for skadene!Spleiset med de andre foreldrene om det var andre barn involvert selvfølgelig. Barn på denne alderen er store nok til å vite bedre enn å gjøre slikt som dette! Mvh
Gjest ->>- Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Blitt med ungen for å be bileierne om unnskyldning, tatt en samtale om handling og konsekvens og antagelig inndratt goder av no' slag for en gitt periode.
Hot Midget ! Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Off..Blir satt ut bare av tanken....Får håpe jeg vet hva jeg vil gjør om jeg opplever noe slikt med jenta mi, nå vet jeg rett og slett ikke. Blir satt ut bare av å lese om det...Vanskelig å si når jeg ikke selv har så store unger enda..
Northernlights Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Da hadde det blitt oppvask. OG barnet måtte betalt tilbake. Her har min 9 åring fått litt lommepenger ei stund, men etter at han vandaliserte noen solcellelys vi har ute, så har han måtte jobbe uten betaling, for å betale skadene han har gjort. Og det må han gjøre i mange uker. Konsekvenser er alfa og omega. Det må svi litt.
Gjest Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Samme som pila,, ville hvertfall tatt med barnet for å be om unnskyldning!
flypapir Skrevet 30. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. november 2007 Tror ikke det er noen nye bulker. Var noen små der fra før, og vil jo ikke beskylde dem for noe urettmessig. Har derfor ikke lagt frem noen krav eller snakket med foreldrene selv. Er kun leder som har sendt dem brev ang hva de gjorde...
LivetErEnLek Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Min sønn og en kompis av han gjorde noe lignende da de var 6 år, men der ble det også skader på bilen. Vi hadde en lang samtale, han måtte i banken og ta ut av sparepengene sine (han sparte til en nintendo). Så dro vi til eieren og han måtte overekke pengene og be om unnskydning. Skal love at det svei, og han aldri gjort noe lignende senere.
flypapir Skrevet 30. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2007 Dette skjedde mandag el tirsdag, og foreldrene ble varslet samme dag. Det jeg regarer på er at kun en av guttene har bedt om unnskyldning! Fikk en veldig fin oppsats (noe jeg absolutt ikke hadde forventet). Gutt nr 2 har jeg ikke hørt noe fra, mens gutt nr.3 fikk beskjed om at man ikke kan kaste mer enn 5 isklumper på en bil, for da går alarmen!! Blir frustrert over foreldre som ikke tar ansvar for det ungene gjør, og får dem til å be om unnskyldning!!
MikroMidas Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Forklart at alt som heter lommepenger blir inndratt i x antall uker/måneder fordi de må gå til å betale for skadene, inndratt masse privilegier som nevnt før her. PC og dataspill er vel kanskje det som smerter mest for en gutt i 2. klasse.
Gjest Skrevet 30. november 2007 #13 Skrevet 30. november 2007 Hadde i hvertfall sørget for å få gutt nr. 3 innkalt til foreldresamtale!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå