Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 men når jeg ser hva enkelte pakker inn blir jeg helt sjokka! Det er vel ikke meningen at det skal være julaften hver dag i 24 dager heller? Nei, da er jeg glad vi valgte en liten sjokoladekalender, selv om jeg egentlig ikke synes noe om å spise sjokolade hver dag i flere uker heller. Noen som har forslag til alternative kalendere? Kanskje vært oppe før, emn det er lenge siden jeg har vært innom.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Jeg har kjøpt f.eks pepperkakehus den dagen vi skal lage det, ullsokker, sutter, litt snop på lørdagene osv..
mai mammaen til to Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 jeg har kjøpt noen poser med forskjellige dyr oppi så har jeg pakket inn en og en. i tillegg har jeg kjøpt en liten pony, en liten dukke, og noe leke mat. gleder meg itl å gi henne den
Tingelingelate med to tomater Skrevet 1. desember 2007 #4 Skrevet 1. desember 2007 Jeg har ei jente på 1 år og en gutt som blir 3 år i ferbuar og dette har jeg i deres adventskalender: - Badesåpe og ting til å ha i badekaret - Små bamser - Magiske vaskekluter - Ballonger - Puslespill - Malerskrin - Tegneblyanter og slike ting:-) Skulle kjøpe sokker og tannbørste også, men plutselig hadde jeg nok gaver:-) Endel av dette får de sammen, slik som tegneblyanter og malerskrin og puslespill siden de er så tett at begge har glede av dette.
Glamgirl Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Hei. Til snuppa vår som er 21 mnd har vi pakkekalender med Duplo. Kjøpte en stor eske og så får hun noen klosser hver dag. Det er stor stas! Tenkte på sjokoladekalender, men alt for tidlig med godteri i den alderen, synes vi.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Vi har også pakkekalender til datteren vår. Hun er 20 mnd gammel. Jeg kjøpte pakke med dyr for 39 kr på ekstraleker samt en pakke med plastleker som hun kan ha til kjøkkenet hun får til jul. ( det er alt fra bananer til mais osv i plast.) Hun liker denne kalenderen veldigt godt. Disse tingene har jeg delt opp i 24 gaver. Kostet meg til sammen 120 kr, og det synest jeg vi har råd til. Men jeg synest også det er greit hvis noen foreldre vil gi mere i pakken hver dag, hvorfor skal dem få dårlig samvittighet for at dem har råd til å gi "dyre" gaver til barna sine i julekalenderen. Tviler på at dem gir diamanter liksom. Samtidig som jeg skjønner at noen gir vanlig sjokolade kalender. Men nå må vi huske å ikke kritisere andre for at dem gjør noe annerledes enn det en selv velger å gjøre. Noe jeg synest du som er HI gjør.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Vi har pakkekalender til gutten vår. Men, er heilt enig med HI, det skal ikkje være julafta 24 dager på rad..då blir det ikkje noke spesielt når du faktisk kjem til julafta. Vi har kjøpt ein pakke med småbiler, også får han ein kvar dag. Det er han kjempefornøgd med :-) Lisjejenta har ikkje kalender, ho er for lita(5,5mnd)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Det er nesten blitt et press med hvor dyrt og flott det skal være i kalenderen til eldstemann på 12, jeg synes det går over stokk og stein når jeg hører at det ligger merkeklær og dyre parfymer hver dag..(hadde han fortsatt vært enebarn hadde jeg nok kuttet ut pakkekalenderen hans nå), men til mini på 20 mnd er det jo enkelt å finne på ting. Bare det er innpakket er det jo spennende... Hadde tenkt å pakke inn duplo og dyr, men så var jeg på en del forskjellige reiser med jobben i november og da handlet jeg klær og leker som jeg har brukt. Synes det er greit å gi klær, smokk, tannbørste, badesåpe og slikt som jeg måtte kjøpt uansett, selv om også det blir dyrt. Jeg har pakket inn 24 gaver hver 30. november i 11 år, og i år var det 48. Hadde jeg hatt flere barn hadde jeg gitt de en kalender så fikk de gave hver 3. dag. Neste år blir det sjokoladekalender på storebror:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå