Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 2åring er veldig interresert i å se på TV og film og begynner å mase så fort han begynner å kjede seg litt,.... Syntes det er vanskelig å vite hvor mye som er ok, liksom.

Han ser litt TV på morgenen før barnehage ( ca 1/2 time)/ 40 min), har en liten baby på 3 mnd i tillegg, så er avhengig av å få gjort unna div på morgenen før vi drar til barnehage.

Ser også barne TV, noen ganger en film med Elias eller lignende hvis barneTV ikke er noe spennende..... Når jeg er alene med barna hele dagen og kvelden blir det litt mer, for eksempel når babyen skal sove, stelles etc, da er TV en fin å ha, for da vet jeg hvor 2åringen er:) Heldigvis er ikke det så ofte at jeg er alene med de på kvelden!

I helgene blir det litt mer, kanskje en film midt på dagen i tillegg om været er dårlig.

Hvordan er det med deres 2 åringer og 3 åringer som er interresert i TV?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet synes jeg at det er nok for et barn å se barnetv, og ikke mer enn det. Tror de fleste barn liker TV, og mine barn kunne sett 2-3 timer tv hver dag om de fikk lov.

De skal forske på hvor mye TV som er skadelig for barn, og det var ganske mange timer med TV før de ble bekymret. For min del er jeg litt bekymret for vaner, og at minste jenten på 7 mnd også ser TV. Det blir for mye stimulans.

Når de eldre barna er hjemme fra barnahage så ser de mer, både om morningen og når vi roer ned. Tror TV titting og film kan vere en fin familieaktivitet, og jeg hadde ikke vært bekymret for TV tittingen hans.

Skrevet

Tulla ser litt om morgenen før barnehage, mens jeg lager frokost og smører matpakke.

Så ser hun barnetv hvis vi er hjemme. Men er vi ute, så rusher vi ikke hjem for å se det. (hun er 2,5 år)

I helgen blir det lett mer, da er det litt film i løpet av dagen/ettermiddagen.

Skrevet

Føler mitt barn ser litt mye. I utgangspunktet skulle det kun være barnetv og evt.litt film i helgene hvis dårlig vær eller ved sykdom. Har blitt litt mye Pippi i det siste, hun har helt dilla.

Prøver å begrense...

Skrevet

Dattera mi er 2 år og 4mnd. Hu ser ikke i det hele tatt. Hu har ikke vært interessert i det, og jeg har ikke prøvd å friste med det heller. Men regner med at det kommer etterhvert.

Skrevet

Tulla mi på 2år og 2mnd. bryr seg ikke om tv. Hun har en store søster som ser en del på tegne film, men hun bryr seg ikke om noe på tv enda.

Skrevet

Jenta på 3 ser bare barne-tv, nå i jula er det jo veldig hyggelig å sitte alle sammen og se på da!!

Hun ser noen ganger på frokost-tv, det er nok fordi jeg så på det før å da satt hun sammen med meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...