Gå til innhold

gode råd mot diare???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mye å drikke for å erstatte væsketap

blåbærsaft

loff

svisker

er det magesjau må det bare gå sin gang dessverre!! men uansett viktig å drikke mye :)

Gjest venus 2
Skrevet

Da datteren vår hadde diare (som varte i en uke) fikk vi beskjed fra lege om å gi henne denne blandingen:

Kok 1 liter vann med 7 teskjeer sukker, en halv teskje salt - smaksatt med juice eller litt sitron.

Etter en dag med dette, var diareen borte.

Skrevet

Blåbær saft og Biola med blåbær..... Gjorde underverker for min mage denne uken.......

Skrevet

ikke gi ting det er mye sukker i. Et gammelt råd er å gi cola. men det skal man ikke gjøre. Sukkerholdig drikke øker diareen.

Tror det var foreldre og barn jeg leste det i.

Skrevet

voksne og større barn kan ta idoform, ellers er jo all blåbærprodukter anbefalt.

God bedring!

Skrevet

50/50 farris og eplemost, ha i noen korn salt.

Biola med blåbær

Blåbærsaft

kokt ris

ristet loff

Voksne kan ta imodium (fås på apoteket)

Banan

Spahetti/makaroni (stivelsen binder magen)

Finmost eple (må være helt finmost)

1 glass varmt vann med 1 ts potetmel i.

Salt kjeks/saltstenger/salt potetgull.

Det med sukker må da være nytt nå? Nina Misvær satt jo å anbefalte cola for litt siden (TV 2 GMN)

Cola binder magen + at kroppen trenger sukker for å få energi. Sukker tas fort opp i kroppen, ikke alt som kroppen rekker å ta opp når man har diare.

Skrevet

En teskje potetmel rørt ut i ett glass vann...

Funker som gull, men smaker jo ikke akkurat godt. Kunsten er å drikke det så fort at du slipper å kjenne smaken, og så svelge etter med annen drikke med en gang...

Hadde skikkelig diare for 14 dager siden og etter ett glass med denne blandingen, så var det STOPP..

Skrevet

Spis en tesje med kanel, litt vanskelig å svelge og ikke så veldig godt. Men det går! Men du kan feks røre det ut i varmt vann slik at det blir te, det roer iallefalll min mage;)

(Det går ann å tette en radiator med kanel, så hvorfor ikke tarmene også...hihi) Det fønker;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...