Gå til innhold

Møkka vær, vasker og vasker regntøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne uka har det vært skikkelig møkka vær her i Østfold. Snuppa sitt regntøy har besøkt vaskemaskinen tirsdag, onsdag, torsdag og i dag fredag. Har blitt servert to poser med vått tøy hver dag. Hvordan gjør dere det med regntøy som er møkkete (innsmurt med sand og gjørme), hvordan vasker dere det? Her går det på express vask, 40 grader i 30min med 600 omdreininger på sentrigueringa. Har i ca en ss med vaskepuler, ikke tøymykner.

Lurer på en ting til, hvordan er det mulig at snuppa på 3,5 år blir sååå våt? Fleccebuksa har vært pissbløt til mitt på leggen, sokker og strømpebukse like bløtt. De voksne må jo la unga få sitte i vanndammer, for med strikk under støvla blir en ikke sååå bløt av å hoppe... Cheroxx'a har også vært så våte at sokker og strømpebukse er pissbløte når vi kommer inn døra hjemme på ettermiddagen. Er det rart snuppa aldri i hele sitt liv har vært så mye syk som etter hun begynte i barnehage i august. Lett å savne dagmamman i slike situasjoner, der var hun hvertfall aldri våt eller kald.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har funnet ut at det beste er egentlig å henge regntøyet i dusjen og spyle det. Sand i maskinen er drepen......Johanne har forresten ikke regntøy i bhg lenger. Bruker kun vinterdressen sin og har faktisk ikke vært våt 1 dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...