Gjest hvanå Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Min lille gull-gutt viser stadig et voldsomt sinne.. Små ting som at han ikke vil ta av en ull-bukse og at han ikke får åpne kjøkkenskuffen osv gjør at han går totalt i klikk. Kan brøle og skrike i 15 min, og det er nesten umulig å få kontakt. Sparker og slår etter alle som nærmer seg, kryper inn under stoler og diverse og er helt utenfor. Skriker så han brekker seg. Til slutt klarer jeg å nå ham med enten "tvangskosing"; holde ham inntil meg lenge til han "gir seg", eller avledning "skal vi mate fiskene" sagt så høyt at han hører det. Da bryter han skrikingen tvert og er blid. Datteren min på 4 har aldri hatt sånne "anfall".. Er det vanlig? Han har det om natten også, i søvne.
Gjest Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Kjenner igjen jenta mi på 18 mnd i det du skriver. Blir rasende når vi skal ha på jakke, sko, når hun skal sitte i ro ved bordet, når hun kommer med fjernkontrollen og vil danse, og jeg sier nei. Hun blir utrolig sint, og holder på i 10-15 min. Helt vannvittig å se på! Tror det er normalt nå når de driver å utvikler viljen sin... Men fy så slitsomt!!!
Gjest hvanå Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Godt å høre vi er flere... Ja det er nok tøft å være halvannet.. Han er minst hjemme og minst i barnehagen, får nok gjennomgå en del lille gutten. Så er vel bra han lærer å vise vilje. Men slitsomt? Ja... Gjelder vel å ose trygghet og overbevisende kjærlighet tilbake, uansett... Ikke like lett alltid.. He he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå