Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 barnefar skal ha samvær 2 ganger i uken. Bare noen timer hver gang pga rus(derfor ikke overnatting). Jenta er 14 mnd og kjenner ikke faren igjen fra gang til gang da han kun dukker opp ca 2 ganger i mnd og kun er en halvtime hver gang. Vil ikke dra han inn til FVK da jeg er redd han skal begynne fremsette krav om helgesamvær. Syns det virker som om far får samvær uansett:( Stoler virkelig ikke på verken han eller rettsystemet. Dama hannes er også narkoman og det han har selv innrømt. Kan jeg noen gang nekte han komme? Hun får jo aldri blitt kjent med han da han aldri kommer når han skal. Og når han ikke dukker opp blir ikke tillitten min mot han større slik at saken blir enda vanskeligere. Innerst inne håper jeg han skal prioritere jenta og vise at han mener alvor. Men jeg gambler ikke med hennes sikkerhet ved å sende hun til han før han har vist seg verdig. Eller har han alle rettigheter og kan drive på sånn her så lenge han orker?? Gruer meg til den dagen han forteller henne at han skal komme og hun går å venter på han:( Noen som har noen råd/ erfaringer? Kan noen legge ut på skravle??
Starchild Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Har litt det samme problemet, bare at barnefar har vært narkoman...Jeg har også hørt rykter om at han ruser seg fremdeles( men det nekter han self på) men innrømmer å ha røykt hasj...Han også bare ser datteren vår inni mellom, når jeg evt kommer på besøk til foreldrene hannes.ca 1-2 ganger i mnd.Jeg har vært i kontakt med helsesøster og familievernskontor. de sier at hvis jeg har mistanke om hennes sikkerhet bør jeg holde henne tilbake, så får evt han gå til rettsak, og retten vil bestemme det...De sa at jeg ikke skulle gamble med henne.. Dette har jeg enda ikke fortalt han pga han snakker ikke til meg forde han ikke får ta henne med på trille tur alene(akkuart forde hun kjenner ikke han) Hun er nå 8 mnd, og dette har han holdt på med siden hun var 2 mnd. Har alltid sakt før at hvis han bruker 2-3 dager å bli kjent med henne skal ha få han henne med.Men etter oppførselen hans de siste mnd og spesielt moren viser at de er sykisk ustabil..Han prøver å gå til rettsak mot meg, men han klarer ikke å stille til mekklings møte engang, så da er vi like langt... Men jeg har tatt mine valg etter å ha lyttet etter fag personel, og hvis da evt retten bestemmer noe annet, så har værfal jeg gjort mitt beste for å beskytte barnet. Og burde ikke sitte igjen med skyldfølelse over at jeg har sviktet... Hvis barnefar ruser seg daglig kan det være stor fare for barnet hvis han ikke klarer å passe på...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå