Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ei her som lovpriser ammingen ... jeg vil gi en hyllest til flaskingen!

Gullet mitt hadde det fint ved puppen de første ukene, pga betennelse og operasjon ble det umulig å fortsette ammingen ... nok om det...

Det er herlig å ha gullet sitt i armene, se at han koser seg og spiser godt. Se at han drikker akkurat så mye som han trenger. Blikkontakt er veldig lett når man flasker, babyen ligger og titter opp på deg mens den spiser maten sin så ivrig. "Takk mamma, for at du lager så god mat til meg" lyser det lang veg. Når han er mett brer det seg et stort glis over munnen. Vi tuller litt med tåtesmokken, leker fly med flaska som "styrter" mot munnen, men viker unna i siste sekund ... resultatet er en herlig liten barnestemme som hyler og ler. "Takk mamma, for at du tuller og leker med meg" lyser det. Ethvert godt måltid må avsluttes med en god rap. Å holde barnet tett mot egen kropp, og kjenne varmen fra barnepust på skulderen. Det brummer litt i magen og opp og ut kommer en stooor rap. Stryker og klapper gullet på ryggen og klemmer han godt inntil meg ... "Takk mamma, for at du passer på meg og koser med meg" lyser det. Til slutt høres en liten snorkende barnestemme ... han har spist og kost deg i søvn!

Det er ikke bare amming som er "toppen av lykke".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja er kos med flaske;) bra innlegg! =)

Skrevet

Helt enig! Trist at så mange mener amming er oppskriften på det perfekte barnet.

Skrevet

Herregud.....nå får dere flaske mødre slappe av litt. Det var nok ikke det denne personen mente med innlegget!! Man er IKKE bedre som ammende mor enn ikke ammende. Ikke vær så hårsåre.....virker som dere finner på alle mulige argumenter FOR flasking for å dekke over at dere egentlig er lei dere for at dere ikke får ammet.

Må være lov å si at man elsker å amme uten å bli dømt opp og ned og beskyldt for å kritisere de som flasker!!! =)

Skrevet

Jeg synes hun skrev innlegget navlebeskuende, uten empati for oss som faktisk ikke har fått til dette. Å ikke få til å amme er noe av det såreste i verden, derfor er hvertfall jeg så hårsår. Og en dum anonym som skriver sånt gjør ikke saken spesielt bedre.

Skrevet

Dette var unødvendig anonym! Det viktigste er da vel at barna våre får mat! Kos dere med flasking jenter og ikke bry dere om slike kommentarer! =)

Skrevet

Fint innlegg, og jeg er helt enig. Det er nok like kos å gi barnet sitt mat uansett tror jeg :-)

Skrevet

Nå var dette ment mye som en oppmuntring til de som må gi opp ammingen også. Når det er lov til å skrive hvor kos det er med pupp må det da være lov å skrive at det kan være kos med flaske også.

Trenger ikke å dekke over at jeg er kjempelei meg for at jeg ikke kan amme. Jeg har grått dagesvis i strekk og fått psykologhjelp fordi jeg syntes det var tungt. Det ble nesten tyngre av å se andre amme, og å høre folk snakke om hvor koselig ammingen var.

Det jeg mente med innlegget var å gi flaskende mødre (og særlig de som nettopp har måttet gi opp ammingen) en oppmuntring, å vise at det er viktigere ting i verden enn at maten kommer fra en pupp. Det siste kan nemlig være vanskelig å se når man er lei seg pga ufrivillig ammeslutt.

Det var ikke ment som kritikk av hun som skrev om ammekos, men som en belysning av at flaskemating også har sine gleder.

Det må være lov å vise at det kan være kos å gi flaske uten å bli kjeftet opp og kalt hårsår!

Skrevet

Jeg synes det var MER kos med flaske enn med amming jeg.

Skrevet

Flott innlegg!! Helt enig med deg!:-) Synes det er helt fantastisk å se hvor godt gutten min koser seg med flasken. Ser meg dypt inn i øynene og lager koselyder. Det er også utrolig flott for pappan som også får ta del i matingen, å oppleve den nærheten og kosen som matingen gir:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...