Gjest Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 har man like mye ansvar som de som jobber der fast? jeg tenker på ansvar for samlinger osv? har fått tilbud om å være vikar, men er som sagt litt usikker....
*Kleopatra Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Jeg var vikar for noen år siden, og ja, jeg hadde like mye ansvar som de andre som jobbet der (samlinger, laget måltider, åpnet og stengte avdelingen alene, var på morgenmøter osv). Ikke de første dagene da selvfølgelig.
LivetErEnLek Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Jeg er ikke vikar, men ped leder, men vet jo en del om det du spør om da, så tenkte jeg kunne svare deg uansett. Det kommer ann på hva slags vikar du har fått tilbud om å være. Dersom jeg får inn en vikar på fast engasjement, dvs, en som skal vaære vikar over en lengre periode for en fast ansatt som feks er i permisjon, vil denne få like mye ansvar som den h*n vikariere for hadde. Men man begynner selvsagt i det små og utvider etterhvert som ungene er trygge på vikaren og omvendt. Hvis det er snakk om tilkallingsvikar, så er det ikke så mye ansvar denne har, hverken i forhold til samlingstunder eller annet, da personen bare sporadisk er tilstede på avdelingen og hverken er grundig satt inn i våre periodeplaner, prosjekter eller rutiner. Dessuten kjenner de barnegruppa og ungene individuelt for dårlig. Men dette er individuelt fra barnehage til barnehage selv om det gjøres sånn hos meg, du får høre hvordan de tenker der du er tilbudt vikarjobb. Lykke til :-))
Gjest Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 takk for svar.. alle sier jeg burde takke ja for det burde passe meg utmerket. begynte på førskolelærer utdanning, men trakk meg for jeg følte de ble feil for meg. etter en god del år fikk jeg plutselig tilbud nå, og er litt usikker. har mest lyst på prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå