Gå til innhold

Gutte- eller jente mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at magene til de som venter gutter er mer spisse( som et egg) enn magene til de som venter jenter. Er det noen som vet om det stemmer med sikkerhet?

I mine to forrige svangerskap var magen min rund og den kunne sees bakfra (fikk jenter begge gangene). Nå vet jeg ikke kjønnet, men magen min er spiss (eggformet) og man kan ikke se at jeg er gravid bakfra.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hedde skikkeli guttemage sist(det kom en gutt) :)

Denne gangen sier tre ultralyder at det er jente, men magen er akkurat likens som sist.. 35uker på vei nå.

Skrevet

Har hatt typisk guttemage alle tre gangene jeg. Første gang var alle på føden brennsikker på at det ble en gutt, og jordmor hadde aldri tatt feil før når hun var så sikker at hun sa det. - Men de tok feil gitt - det var en jente. Nr to og den i magen nå er gutter, og magen er likedan. - Sees ikke bakfra, og sånn tutmage. Tror bare det er sånn magen min er når jeg er gravid jeg - uansett kjønn :)

Skrevet

Kommer helt an på høyden til mor, de som er lange har bedre plass til en baby, men vi som er lave har litt dårligere plass. Mye som spiller inn.

Skrevet

Jeg har guttemage og jeg sitter her og venter på lillegutt :-) Har bilde på profilen. Sist hadde jeg jentemage og ut poppet Amanda :-)

Skrevet

Tror det er veldig individuelt.. Jeg har typisk litt spiss guttemage (det synes ikke bakfra at jeg er gravid..), men vi har nå tre ganger på ultralyd, siste i dag, fått vite at det er jente.

Skrevet

Athina med Lucas - Høygravid foe en flott mage du har:)

Jeg har en spiss mage som ett egg:p, og venter gutt:)

Men er ganske lang å da så har litt å ta i høyden, så midjen har ikke forsvunnet ennå:)

Skrevet

suss@ er høygravid:D :

Er 176 cm jeg også men han tar allikevel all plassen fra ribbena og ned. Herregud hadde jeg vært 150 cm hadde jeg blitt psyk.pasient for å gå sånn med denne magen hadde gjort meg gal hehe.

Først nå egentlig at midjen har blitt litt borte, men magen har blitt litt lavere, men allikevel så ser magen helt rar ut når man ser den foran, nesten som man har ett vedheng! Guttemager er ser rare ut foran hehe

Skrevet

Venter gutt nr to og har veldig gutte mage. Sees ikke bakfra at jeg er gravid. Ser ut som om jeg har svelget en fotball.

Skrevet

Forrige gang hadde jeg den skikkelig kula. Guttemage og ut kom en gutt. Nå er jeg sånn brei og rar og nå kommer ei jente.

Skrevet

Fikk bare en liten ball på magen med førstemann (og det var en gutt) Med nr 2 hadde jeg mage helt bak til ryggen (???!!!!) Det var en jente. Nå har jeg en fin blanding og venter gutt igjen. Tror nok noe av fettet på hofter fra tidligere svangerskap henger litt igjen...

Skrevet

Jeg har også den såkalte "guttemagen". Og jeg venter gutt :)

Skrevet

Jeg tror ikke noe på slikt. og anser det som en selvfølge at det ikke er noe sikkerhet i slik synsing (selv om det er litt gøy)

Jeg venter gutt nummer to, men ut fra alle disse tegnene, så venter jeg jente denne gangen.

Men det sies at jentemagen kan sees bakfra, mens guttemagen ikke sees bakfra ja!

Skrevet

Har typisk guttemage jeg også, og venter gutt:)

Skrevet

Jeg har en sjikkelig typisk spiss guttemage..:)

og jeg venter 2 gutter ;)

Skrevet

Jeg har guttemage og venter jente. Sist gang hadde jeg jentemage og ventet gutt.

Skrevet

Jeg har egentlig aldri trodd at det er noe som heter "guttemage" og "jentemage", men at fasongen på magen har mer med kroppsfasong; hofter/ikke hofter, høy/lav osv., og ikke minst hvordan babyen ligger i livmoren. Men nå er jeg litt i tvil...Jeg har vært gravid to ganger tidligere og begge gangene har jeg hatt typisk guttemage; spiss og struttende, men nå er magen plutselig kulerund og alle som har tippet til nå har sagt jente, og i føle to ul, så er det ei jente inni der... Forstå det den som kan! ;)

Skrevet

Jeg har såkalt typisk guttemage. Men det skal visst være ei jente. Tror nok det har mer med kroppsfasong å gjøre ja. Og hvor mye man legger på seg også.

Skrevet

jeg er 174 höy og har en fin mage synes jeg nå selv. Synes ikke bakfra. Gjorde ikke det sist heller. Fikk jente sist, venter gutt denne gang. Jeg har goooood plass inni magen og bekkenet, plass til store barn, og får det. Sist sa alle at jeg hadde typisk guttemage, men den gang ei... så jeg tror vel heller kroppsfasong og höyde osv. spiller inn, ikke kjönnet.... :) Men spennende er det!

Skrevet

har skikkelig guttemage, men i følge 3ul og 3 forskjellige leger er det en jente.

har en venninne med skikkelig jente mage som venter gutt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...