Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Vurderer å ta med meg gutten min til en manuellterapeut. Han har en favorittside, og er skjev i hodet. Valkene på halsen er røde på ene siden pga belaster ene siden mer. Har hatt noen ekstra timer hos fysioterapeuten på helsestasjonen og fått noen tøyeøvelser vi skal gjøre hjemme, men jeg føler ikke at det hjelper. Han er 4mnd, og veldig sterk, så ikke så lett å få tøyd nakken.. Noen som har hatt god erfaring med dette, og evt kan anbefale noen? Vi bor i Oslo. Hvor mye koster en time?
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 absolutt verdt et forsøk, jeg har større tro på manuell- enn fysioterapaut!!! gratis frem til barnet er 12 år, og man trenger ikke bli henvist fra lege!!! lykke til =)
ifie Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Jeg vil anbefale på det sterkeste! Jeg ringte manuellterapeut bare for å være på den sikre siden (gutten min hadde også favorittside og skevt hode også var han veldig skev da han lå på mage). Vi hadde to behandlinger der terapeuten "kjente" litt på nakken til gutten. Og det var det, gitt! Det varierer selvsakt hvor mange behandlinger som trengs. Som nevnt er behandlingen gratis. Hurra! Lykke til! Ps: Kan desverre ikke anbefale noen for vi bor laangt unna Oslo.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Anbefaler på det sterkeste her også!!! Ring og bestille hos barneklinikken, hos marc de decker. Telefon 23 69 74 85. Du kan ev også bestille hos ute imhof ved samme klinikk, hun er fys og kan ev følge han opp med fysikalsk behandling etter man terapi. De er kjempeflinke og veldig hyggelige!!:-) www.barneklinikken.com Time hos ute koster 600 for første, deretter 300. Behandling hos marc koster ingenting for barn under 12 år.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 ser du skriver om å tøye nakken. Er det låsninger han har i nakken (kiss) skal man IKKE tøye. Det kan faktisk gjøre vondt verre. Men det er dessverre en vanlig feiltakelse om fysioterapeuter og helsesøstre som ikke kan noe særlig om dette. Vi tøyde i 5mnd, uten res, og så kom vi til barneklinikken og han ble bra etter 2 behandlinger:-) Men han måtte ha oppfølging hos ute, pga han var blitt såpass gammel (5mnd) før han kom til riktig behandling. Lykke til! Anonum 21:47
mamman til to gutter Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Vi har vært hos Bjørn Helgar på Fjellhamar og han er veldig flink. Vet om flere som har vært der, som også er veldig fornøyde. Det spørs jo hvor i Oslo du bor, men Fjellhamar er jo ikke så langt unna Oslo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå