Gå til innhold

bare jeg som syns sjokoladekalender og gavekalender er tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg merker at jeg kommer til og bokotte det, sønnen min får kalender, i lukene hans så står det noe vi skal gjøre samme den dagen. verken mer eller mindre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står du jo fritt til å gjøre=)

Jeg husker hvor kkoselig og gøy det var med julekalender, så jeg vil gi dattern min den samme gleden..

Skrevet

Om du har sjokolade, gaver eller gjøremål i kalenderen er jo vel akkurat det samme!?

Dette innlegget ble litt slik, "jeg vet bedre enn dere andere, slik dere gjør det er teit" innlegg...

Skrevet

Deg om det...Du gjør som du vil. Og vi gjør som vi vil uten at det er tull...

Skrevet

Er nok det. Jeg, derimot, eeelsker kalendere og er oppvokst med en ti-kroners sjokoladekalender selv og har derfor videreført det til mitt barn. Nå blir det jul!!

Skrevet

å, nei, mente virkelig ikke at jeg er bedre en noen andre. apselutt ikke! bare ser ikke helt gleden med og få og få og få.

trodde flere skulle være med på "alternative" kalendere.. hm.. rart.

Skrevet

Vi har en kombinasjon vi; litt sjokolade og rosiner på lørdager, litt småting, og resten aktiviteter.

Skrevet

Hva hadde du da du var liten?

Skrevet

sikkert ikke bare du som synes det er en uting, men jeg synes ikke fåmentalitetet er så ille dersom man begrenser den til julekalender. man kan jo ogsp legge bruksting oppi, som sojjer, pepperkakeformer, handlelapp med penger til baking...

Skrevet

Ja, du har ikke min støtte..

Skrevet

Jeg? Jeg hadde godterikalender, som mamma laget selv :)

Skrevet

kjipe-laila: det er vel det som er problemet. at jeg ikke klarer og begrense det til julekalenderen :P ;-)

og du over Kjipe-Laila: han er liten ;-)

Skrevet

I vår familie har det vært tradisjon med pakke kalender og sjokoladekalender så har vell mye med hva man selv er vandt med fra sin egen oppvekst, jeg er vokst opp med det og synes derfor det er litt av juletradisjonen hos oss og vil derfor videreføre den til mine unger slik mamma og dem gjorde til oss :-)

Også er det sååå morro og få gaver hver dag :P

Så her er pakkekalender til Amalie kommet i posten hjemmelaget fra mamma med pakker på og sjokoladekalender til oss alle 3 er kjøpt inn :-)

Skrevet

Det må du vel bare gjøre, vi gjør masse ting i desember uansett vi, så her blir det pakker, pakker og pakker!! :-D

Skrevet

Akkurat nå har vi åpnet sjokoladekalenderen vår.....alle sammen...bortsett fra han på 4 mnd da...

Og nå er det jammen ikke lenge til jul;)

Hva du gjør får være opp til deg:)

GOD JUL;)

Skrevet

ikke enig med HI. Pakkekalender kan vel inneholde gjøremål, tørket frukt eller sjokolade, lipgloss, lekebiler...

Lei av at folk skal moralisere over andre. Julen er en tid for å kose seg, holde på tradisjoner for meg. Hvis du har hatt en barndom uten pakkekalender er ikke det noe savn for deg, for meg har pakkekalenderen markert julen siden jeg var liten.

Du har dine tradisjoner, jeg har mine:o)

Skrevet

Sjokoladekalender og andre godterikalendere ser jeg ikke helt vitsen med.. Er ikke akkurat kjempe sunt å spise masse kinder-egg dritt hver dag f.eks. Men jeg synes det er koselig med andre kalenderen - med store eller litt flere småting. Jeg kommer ikke til å gi til datteren min før hun er rundt 3... Men jeg synes det er koselig, og føler ikke at jeg vil lage en kalender hvor jeg lover bort ting vi skal gjøre hver dag - kan være vanskelig å få fulgt det opp.

Skrevet

Julekalender er kooooselig:o)

Husker hvor stas det var da jeg var liten!

Skrevet

Kan ikke barna få kose seg i julen heller? nei vettu hva,,,jeg forbinder julen med masse kos jeg. har tenkt å videreføre den tradisjonen til sønnen min. han skal tilog med få julestrømpe med GODTERI på julaften..hjelpes..åssen skal dette gå? hehe

Skrevet

Alle har sine tradisjoner og ritualer som de vil følge. Om du velger å boikotte sjokolade kalendere, så blir jo det ditt valg. Personlig har jeg kjøpt to like sjokoladekalendere til mine små og de koste seg veldig da vi åpnet lukene i dag. Tror ikke det utgjør så stor fare om de får en liten sjokoladebit 24 dager i desember. Da jeg var lita jente (over 33 år siden), kjøpte mamma en fin kalender til meg hvert år. Det var en liten sjokoladebit bak hver luke og så var det en sånn "pinne" på siden som man kunne dra i. Da beveget figurene på kalenderen seg frem og tilbake. Husket at jeg tok vare på hver kalender i flere år som et minne, og det er koselig å kunne se tilbake på i dag når jeg selv har blitt voksen og har fått barn.

Skrevet

Tror ikke HI mente at fenomenet kalender er tull, men det at ungene skal få TING hver dag. HI har "opplevelseskalender" og jeg synes det høres kjempeflott ut!

Det er faktisk bedre å gjøre ting sammen enn bare å få en sjokoladebit vel? Den sjokoladen varer jo.. 2 min? Mens en ting å gjøre sammen kan jo være så mangt.. Bake, klippe og lime, ut og ake osv...

Det gir jo mer til barnet på mange måter. Synes det var lurt jeg!

Her har ungene både sjokolade og gavekalender, men jeg kunne godt tenkt meg en "opplevelseskalender" til mine jeg også. Noe å tenke på til neste jul!

Skrevet

Jega har 3!!!! pakkekalendere:D Fikk en hos samboern, en hos svigermor og en hos mamma..er små godteting i hver av dem..Når Leah blir større så skal hun få pakkekalender, det er jo så koselig:)

Skrevet

Som sagt, dette må bli opp til hver enkelt. Her i huset prøver vi å ha opplevelser sammen med barna hele året, ikke bare 24 dager i desember. Jeg tror ikke de merker noe savn selv om de bare får en sjokoladebit som varer i 2 minutter. Vi koser oss sammen hele dagen uansett. Ser på morsomme filmer på tv'n, skal ut og leke i snøen etterpå og dra på juleverksted senere i dag. Tror det er helheten som teller og ikke bare hva som skjuler seg bak ei luke.

Skrevet

Enig med deg i den også jeg ;o)

Tror ikke det finnes noe "rett og galt" jeg. Det er jo tross alt bare 24 dager i desember, så om de får sjokolade eller opplevelser blir det nok riktig uansett ;o)

Det jeg tenkte med opplevelser er som å lage pepperkakehus, lage julepynt osv.. Slike aktiviteter man ikke gjør i juni liksom :o)

Tror sikkert HI tilbyr aktiviteter resten av året også!

Det gjør vel de fleste skulle jeg tro (og håpe :o)

Skrevet

Jeg elsker sjokoladekalendere .. er oppvokst med det hjemme hos mamma og pappa .. har tenkt og videreføre den tradisjonen til mine egne barn .. Ble kjempeglad jeg da mamma kom med en julekalender til meg med sjokolade i selv i en alder av 32 år .... jeg hoppet som en 4 åring .... hihihi :-)

Men har Flaxjulekalenderen i tillegg da :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...