Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Har hb på 9.5 og har tatt jern lenge.Fortsetter jo med det, men skulle hatt tips om hva jeg skal spise for å få den opp.Spiser jo det man hører er bra for å få den opp som leverpostei, broccoli oa farga grønnsaker ++ men er det noe annet som funker???
<3 qleopatrice <3 Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Jeg fikk beskjed om at appelsinjuce, hjelper opptaket av jern!! Så kombinere det med jern tabletter skal være bra!!
mamiladi Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Det samme som Vilde :-) Spis masse c-vitaminer! Jeg fikk også beskjed om lav hb og må spise jernpiller. Jeg blir litt rar i magen av det.....
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Ikke drikk melk samtidig som du tar jerntablettene, det hemmer opptaket!
partyoffive Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Fikk også jerntabletter, men måtte slutte og ta de for jeg fikk så vondt i magen av de. Har fått beskjed om samme som over - spise brod, kjott og frukter sammen med appelsin juice for okt opptak av jern i maten. Leverpostei er bra, hasselnotter, mandler, rodbetter (for de som liker det..), rodt kjott, kylling/kalkun, fisk...Det er beste er hvertfall og innta all mat m/appelsin juice. Kaffe/te hindrer opptak av jern, så dette må drikkes utenom måltidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå