Spanskeflua Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Jeg jobber som sykepleier på et sykehjem, og er en av to sykepleiere som jobber på to skjermede enheter. I dag fikk jeg vite at en av de ansatte hadde vært full på jobb tidligere i uka, og i tillegg at en annen av de ansatte hadde skadet fingeren til en av beboerne. ikke med vilje, men uansett...han var redd og klamret seg fast,og hun bøyde fingrene hans løs. Ikke rapporterte hun det heller. Jeg har fått vite dette via omveier, og ikke fra arbeiderne selv,men jeg har hørt det fra flere hold. Ledelsen vet ikke om dette, det ble faktisk ikke rapportert fra de som var sammen med dem på jobb da disse episodene skjedde. Jeg har ikke noe lederansvar, men føler et visst ansvar likevel siden jeg har det sykepleiefaglige ansvaret. Hvordan bør jeg forholde meg til dette?
Gjest Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Synes du bør vise ansvar, jeg, og si ifra! Å være full på jobb er i alle fall svært alvorlig!
"Frostpinnen" Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 i et omsorgsyrke som du har bør lojaliteten ligge hos pasientene og ikke dine kollegaer først og fremst. De som var på jobb burde raportert det siden det ikke ble gjort syns jeg du skal gjøre det. Hadde vært noe annet om dere hadde hatt et annet yrke som feks frokostvakt der ingen kan bli skadet av at en person er beruset.
Dronningen! Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Om du ikke var der når episodene inntraff bør du innstendig be de som var der om å melde i fra. Gi de involverte beskjed om at du vet.... og at du kommer til å ta det videre.. Vanskelig om det er noe du har hørt av andre som igjen har opplevd det.
Gjest Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Det kan ikke være ondsinnede rykter? Uansett så ville jeg fortalt det jeg hadde fått vite til ledelsen. Jeg ville ikke følt meg trygg på jobb selv dersom jeg visste at slike hendelser kunne forekomme mens jeg var på vakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå