Gå til innhold

Blir det lettere? (ikke krangle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si at jeg synes det er beintøft med 2 (små) barn og full jobb. I tillegg et hus som skal holdes i orden.

Av og til veit jeg ikke hvordan jeg skal komme gjennom dagen. Føler dessuten at jeg får altfor lite tid sammen med barna mine, og når jeg er sammen med dem har jeg ikke overskudd. I det siste har det kun vært jobb - noen timer med barna på ettermiddagen - og så sovner jeg på sofaen klokka åtte.

Jeg har en jobb som krever mye av meg, men det er ikke så enkelt å få en jobb med mindre ansvar med den utdannelsen jeg har(ønsker ikke å utdype dette). Vi er helt avhengig av 2 inntekter, ellers vil det ikke gå rundt.

Mannen min er veldig huslig av seg, og blir irritert når jeg ikke klarer å få tatt alt forefallende husarbeid (han deltar også selv, så sånnsett har jeg ingenting å klage på). Jeg føler ikke at han forstår at jeg er sliten. Hadde jeg enda møtt litt forståelse der i gården... men nei.

Jeg elsker barna mine over alt, og jeg tror ikke dem mangler noe. Jeg ville ikke vært dem foruten. Men Helt siden ungene ble født har jeg tenkt at "Alt blir enklere, når......". Men egentlig føler jeg ikke at det blir det. Jeg synes det er beinhardt.

BLIR det enklere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres ut som ei skikkelig lat sytkjærring:-) jeg har 4 og er alene, men klager ikke!!! (Selv om jeg har et gorillafrustrertbrøl hver dag) for å få ut oppsamlet frustrasjon:-)

Skrevet

Har ikke erfaring med to barn og full jobb, men har noen tanker:

Det er jo situasjonen din og levesettet som gjør deg sliten. Hvis du ikke kan endre på situasjonen, vil det kanskje ikke bli lettere uansett?

Kanskje du og mannen må gjøre noen konkrete tiltak. Skaffe hushjelp, f.eks. hvis dere har råd til det. Og man må jo ta noen valg i livet, situasjonen du er i nå har du jo også valgt. Kan du velge annerledes? Kan dere finne et annet levesett, kunne du hatt en annen jobb, må dere bo der dere bor, osv. Mye kan endres om man vil, så spørs det om man vil nok.

Jeg for i hvert fall er overbevist om at man kan få det livet man drømmer om, hvis man tør å gjøre noe for det.

Skrevet

Egentlig burde jeg vel ikke ta noen svar fra deg seriøst. Men send meg gjerne litt av engergien din, for jeg gjør iallfall så godt jeg kan. Tror ikke jeg er spesielt lat nei.

Klager og klager... Føler i grunn ikke at jeg klager så mye. Jeg er sjeleglad fordi jeg har 2 friske unger. Men Ja, jeg blir sliten. Veldig sliten.

Hi

Skrevet

Hushjelp, for at den late kjerringa har en jobb og 2 unger????

Skrevet

Energien får jeg av trening... Eneste ulempen er lite fritid:-)

Skrevet

Du har sikkert ikke vært mye her på krangle.Ta deg ikke nær av Dr. Yppert, det er hans jobb å være ironisk. Jada, veldig enkel ironi - si det motsatte av det man egentlig mener eller det motparten forventer - men dog.

Skrevet

Fast Blowjobber på kveldstid, ellers uføretrygdet:-)

Hi.

Skrevet

kanskje sette bort noe arbeid - skaffe hushjelp/au pair/praktikant. En person som kan vaske litt hus, ha middagen klar når dere kommer hjem, slik at du får mindre og gjøre, blir mindre sliten og får mer tid med barna.

Skrevet

Hvis man er så innmari sliten, har dårlig økonomi, er det da virkelig så om å gjøre å få 2 tette barn da?

Nei, slutt og klag! Som man reder ligger man!!

Skrevet

Ja det blir lettere. Når de begynner på skolen. Men da er det mer pes med kjøring, henting og den slags.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...