Gå til innhold

Bortskjemte unger... Eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har det blitt sånn at unger/tenåringer skal kjøres overalt? Hva mener dere? Hvor langt unna skal feks en 13-åring være for at de må hentes? Åhhh, er det ingen som tenker på miljøet!? Eller på at barna trenger trimmen...

Måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra. :P

Jeg mener, skal man på trening, og det tar 20 minutter å gå, så hvorfor i all verden kan man ikke bruke beina?

Skrevet

enig...er sånn det er blitt...mamma driver å kjører så det står eksos ut øra på henne....samme med sambo..

blir så irritert på dem,kan de ikke bare si nei ?

er jo derfor de er blitt bortskjemte,fordi ingen sier nei..

Skrevet

Kommer vel an på hvor langt det er å gå?? Der jeg bodde når jeg var liten, måtte vi bli kjørt om vi skulle på en fritidsaktivitet. Gikk ikke buss heller.

Men er det for langt å gå, finnes det jo flere alternativer. Enten ta buss eller at flere kjøres i samme bil.

Skrevet

ja selfølgelig,er det lange avstander er det jo noe annet..

men nå tror jeg kanskje HI mente litt kortere avstander hvor de egentlig kunne brukt beina ?

Skrevet

Ja, jeg tenker på når det tar toppen 20 minutter å komme seg mellom...

Skrevet

Hehe, kunne ikke vært mer enig!! Søstrene mine på 17 og 18 har brukt pappa som privatsjåfør i maaaaneg år allerede, og det ser ikke ut til å ta slutt, selv om de begge har busskort.

Men vi voksne er ikke snaue vi, heller....folk kjører overalt til alle tider, korte turer hit og dit, istedet for å planlegge litt og f.eks handle en gang i uken istedet for hver dag - eller droppe å kjøre ut på kvelden bare fordi man MÅ ha sjokolade til filmen - eller noe annet tull......:-)

Vi må spare miljøet vårt, helt enig:-)))

Skrevet

Joda, vi er flinke til det. Er vel litt bortskjemte vi også... Men jeg bruker faktisk å gå de gangene tiden strekker til. :P

Skrevet

hehe...kom på en historie en kar fortalte meg.

Han mente at barna hans kunne bruke beina om de skulle noen sted.

En dag sto datteren på 14 år og maste om han kunne kjøre henne til et sted, det ville ta henne 20 min å gå.

Han sa nei, hun fikk bruke beina hvis hun absolutt MÅTTE dit.

Endte med at datteren slenger igjen ytterdøra i sinne, og trasker av gårde. Faren hennes venter litt, setter seg i bilen og tar henne igjen akkurat i det hun er fremme. Sier at hun skal sette seg i bilen, kjører henne hjem, sier at "du får være så god å lukke ytterdøra ordentlig".

Hun gjør det. Og da sier han " nå kan du få gå". Enden på visa var jo at denne jenta da måtte bruke 20 min. til på å gå....litt morsomt egentlig.

Skrevet

huff det var en grusom historie.....

jeg husker godt at jeg var veldig sliten i tenårene, etter skolen, og det var deilig å bli kjørt og hentet iblant. Jeg tenkte ikke så mye på miljøet den gang desverre, men ville vel tenkt mer på det nå. Samtidig tror jeg man må sette seg inn i tenåringenes situasjon. De kan også bli slitne etter en dag.

Skrevet

Joda, de kan sikkert bli slitne. Men hva er bedre enn en spasertur hvis man er trøtt og sliten? :P

Hvis man er så sliten, trenger man kanskje ikke å dra på "Klubben" eller andre fritidsaktiviteter heller?

Og for 100 år siden, hva hjalp det da om man var sliten?

Hehe, er bare så drit lei av alt kjøremas...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...