Gå til innhold

Hvordan blir fødslene til de med bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt noe om dette, men husker ikke hva.. Noen som har hørt noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min venninne lå de siste 3 mnd pga at hun ikke klarte å gå en gang, og fødselen hennes gikk kjempefint med litt epidural...

Skrevet

Dette stemmer sikker ikke,men siden jeg har hørt det fra gravide med bekkenløsninger...

Sier jeg det i et spørrende spørsmål;Gravide med bekkeløsning får en enklere føsel pga da er bekkenet allerede løst opp??!!

Skrevet

hmm stemmer det da??

Skrevet

*snikeseginnigjen*

Bekkenet mitt "låste seg" under pressriene. Eg hadde bekkenløysing. Fødselen tok likevel ikkje meir enn 3 timar, så det var vel egentleg ein grei fødsel.

Men eg trur ikkje det er vanleg at bekkenet låser seg under fødsel slik. Eg har ikkje høyrt om nokon andre....

Skrevet

Min erfaring var at det gikk mye bedre enn forventet! Jeg gikk hele dagen (noe som ikke var bra for bekkenet,men min måte å ha kontroll over riene) og med rier som satt i ryggen fikk jeg etterhvert fryktelig vondt.Men det jeg "grudde" meg mest til var fødestillingen(e). Hvis de skulle ha meg på rygg,så gjorde jeg mitt for at det ikke skulle bli for vondt i bekkenet.Støttet opp med dyna,vridde med litt på siden osv... Måtte jo bare det:)

Skrevet

Det er ikke ne enklere fødsel nei... hadde med første og har hatt det siden...men bruk tyngdekraften gå eller sitt i fødekrakk..blir værst trøkk på ryggen og bekkenet viss du ligger på rygg å føder...

Skrevet

Sorry,formulerte meg litt feil..

Mente det at bekkenet er mye mere tøyet på ei med bekkeløsning enn en som ikke har noe..

Mener på at jordmor også nevnte noe anående dette på svangerskapskurset..

Men for all del,mente ikke at de får en enkel fødsel.

Skrevet

Hm... har ikke ALLE bekkenløsning da? ...Noen får vondt andre ikke. Er kanskje heeelt feil informert jeg? ;p

Skrevet

Tror nok kansje hun mener for sånne som har slitt skikkelig med bekkenet!!

Selv har jeg vært sykemeldt siden uke 12 med bekkenløsn, og har til tider ikke kunnet gå uten hjelp!!

Derfor gruer jeg meg ekstra til fødsel og, og det var bra hun spurte om dette for det lurer jeg å på hvordan blir!

Jeg er feks annbefalt å IKKE bruke epudrual under fødsel, for da kan jeg miste kontroll over bekkenet!!

Jeg har lyst til å føde stående eller på kne, noen som har erfaring med det?

Skrevet

Oij, det var mange svar på kort tid :)

Takker for alle svar :) Håper flere skriver inn :)

Skrevet

jeg hadde bekkenløsning sist også, og det var ganske vondt å ligge på ryggen, men så fikk jeg epidural og da kjente jeg ikke noe mer til ryggen og fødselen gikk veldig fint...tok 9 timer.

Skrevet

den beste stillingen før fødende m bekkenløsning, skal vistnok være på siden.. man kan få hjelp til og holde opp foten eller legge den i "stativ"... var noe jeg leste nå nettopp...

låg selv for det meste på siden m nr 2, men d var ikke pga bekkenløsning

Skrevet

Jeg har bekkenløsning for tredje gang, og er veldig plaget og kan nesten ikke gå. Bruker krykker oghar et veldig løst bekken. Første fødselen min brukte jeg normalt lang tid etter jeg kom inn med 3 cm åpning tok det 11 timer med epidural før sønnen vår kom. Hodet var aldri fastet fordi jag var så løs i bekknenet. Det som var skummelt da var at jeg ikke kjente smertene i bekkenet pga epiduralen de siste timene og var redd for å gjøre bevegelser som ville skade meg etterpå....kunne ikke gå og lå derfor hele fødselen og bel katetereisert.

Med nummer to ble jeg satt i gang og heller ikke da var hodet festet, hun som som en kanon etter de tok vannet etter en time med drypp så det var en super lett fødsel i forhold til første gang. Nå er jeg i uke 38 straks og hodet er heller ikke festet denne gangen...skjenner det gnisser i bekkenleddet når jeg går, så det er veldig løst...håper på en lett fødsel denne gangen, men det er jo veldig mange stillinger som for oss med plager blir umulig å klare...men ut kommer den lille uansett

Det var mine historeier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...