Gå til innhold

2åring og pappaen skal ha same dose efedrin??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Både 2-åringen og pappaen var hos legen i dag (forskjellige leger). Ser nå på reseptene at de fikk utskrevet efedrin begge to. Pappaen 10 ml 3 ganger daglig og 2-åringen 7.5 ml 4 ganger daglig. Da blir det jo samme døgndosen!! Til en liten 2-åring og en svær pappa. Tror ikke jeg tør å gi mini så mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peiling paa dosering altsaa, men det hoertes skummelt ut. Jeg tror ikke jeg hadde gitt saa mye da. Er det ikke noen man kan ringe da for aa svar - legevakten?

Skrevet

Hvor tung er guttungen da?

 

Gå inn på felleskatalogen.no og søk på efedrin der, så kan du regne det ut selv

Skrevet

Har gjort det. Gir den dosen istedet. Fant ut at guttungen får litt for mye og pappaen litt for lite :P

Skrevet

Sjekk om det er samme styrke på preparatene! Hvis 2-åringens preparat har svakere styrke, så kan det jo stemme med lik mengde, men hvis det er samme styrke, så synes jeg det høres litt skummelt ut...

 

Les om efedring på felleskataologen.no.

 

Skrevet

Akkurat samme. Driter i det legen skriver og regner ut doseringa selv. Da blir det hvertfall ikke for mye.

Skrevet

Ja, vet :) Takk. Gir 5 ml istedet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...