futte (tm) Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Både 2-åringen og pappaen var hos legen i dag (forskjellige leger). Ser nå på reseptene at de fikk utskrevet efedrin begge to. Pappaen 10 ml 3 ganger daglig og 2-åringen 7.5 ml 4 ganger daglig. Da blir det jo samme døgndosen!! Til en liten 2-åring og en svær pappa. Tror ikke jeg tør å gi mini så mye.
mammaen til G & A Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Har ikke peiling paa dosering altsaa, men det hoertes skummelt ut. Jeg tror ikke jeg hadde gitt saa mye da. Er det ikke noen man kan ringe da for aa svar - legevakten?
pøber´n & je Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Hvor tung er guttungen da? Gå inn på felleskatalogen.no og søk på efedrin der, så kan du regne det ut selv
futte (tm) Skrevet 30. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2007 Har gjort det. Gir den dosen istedet. Fant ut at guttungen får litt for mye og pappaen litt for lite
Gjest Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Sjekk om det er samme styrke på preparatene! Hvis 2-åringens preparat har svakere styrke, så kan det jo stemme med lik mengde, men hvis det er samme styrke, så synes jeg det høres litt skummelt ut... Les om efedring på felleskataologen.no.
futte (tm) Skrevet 30. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2007 Akkurat samme. Driter i det legen skriver og regner ut doseringa selv. Da blir det hvertfall ikke for mye.
futte (tm) Skrevet 30. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. november 2007 Ja, vet Takk. Gir 5 ml istedet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå