hegelina Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 fikk høre idag at en tidligere kompis(som jeg var skikkelig forelsket i før) har skrevet fra seg foreldreansvaret til ungen sin på 6 år som han har med x dama, han er nå gift og har en unge til på et år eller noe.., ifølge kilden min, har han aldri vert en ansvarsfull far, men likevell, ungen er 6 år, den vet hvem som er faren, og det å plutselig få vite at faren ikke vil være faren lenger.det må jo såre veldig... begynte å grine jeg, på barnets vegne,. Men nå har jo jeg også en far som aldri har vert der for meg, og ved spesielle anledninger (som f.eks. bryllupet mitt...) plutselig være verdens beste far...og det er vel kanskje bedre å bli såret 1 gang og ferdig med det, en om igjen og om igjen.. Men det har gått skikkelig inn på meg, at det går ann å ta så feil av en fyr, har alltid trodd at denne personen var en skikkelig grei gutt(han er for feig til at jeg vil kalle han mann..) eg kjenner at eg har lyst til å gå å ta han en stripe, banke litt vett inn i hodet hans og fortelle at han e en f.... prikk som gjør sånt mot sin egen unge, men det er jo alerede gjort, ungen vet om det og alt, så... hva syns dere, hva er den rette måten å gjør det på?? enten være motvillig pappa, eller skrive fra seg foreldreansvaret?? burde han ikke gjordt det før, istedefor å vente til ungen er så stor at den forstår??
Gjest ->>- Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Jeg synes det høres helt absurd ut å foreta alle de vurderingene der ut fra noe du har fått høre om en person du ikke kjenner godt. Jeg ser ingen grunn til at en seksåring skal informeres om hva foreldreansvar innebærer og at far har valgt å skrive dette fra seg. Faren er han uansett. ... og for alt jeg vet har dette skjedd i samråd med moren til ungen.
sveis Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Foreldreansvar er jo kun en formalitet. Han slettes jo aldri som far i folkeregisteret, så lenge ingen evt stefar adopterer barnet. Kanskje det var av praktiske årsaker han gjorde det? Slik at moren slipper å ordne med farens underskrift på div papirer som angår barnet og slikt.
sveis Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Jeg har foreldreansvaret alene for eldste mi, men faren er jo like fullt far fordi.
hegelina Skrevet 30. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2007 sånn jeg forstod det på hun jeg fikk høre d fra, var det at han ikke skulle ha del i livet hennes i det hele tatt
sveis Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Men hvis han ikke har stilt opp noe særlig for barnet tidligere heller, så vil det jo ikke utgjøre store forskjellen at han nå sier (avtaler med moren?) at han heller ikke skal stille opp i fremtiden. Det gjør det jo heller mer forutsigbart bådet for barnet og moren. Da slipper de hvertfall å ha forventninger om at han skal stille opp, og så bli skuffet gang på gang. Klart det hadde vært bedre å tatt denne avgjørelsen tidligere, men bedre nå enn aldri hvis han likevel ikke stiller opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå