ALMA1 Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Får ikke til å bestemme meg....skal man gå etter pengene så er jo valget enkelt,meeeen er det alt dah? Det er jo 10UKER i forskjell....sist bynte jeg på skole da jenta mi var 8mnd,gikk no det å,men kjipt. åh noen gode råd??
Marit & de 3 knøttene Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 100& her iallefall. Noe du må finne utr selv det.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Dette er vel noe du egentlig må kjenne etter selv. Selv har vi valgt 54 uker med 80 %. Vi har råd til det, og prioriterer da å være hjemme med nurket litt lenger. Dessuten så ønsker vi at barnet skal vente med å begynne å barnehage til høsten (termin i mai), altså når h*n er ca 15 mnd. Men dette er helt opp til hver enkelt, og hvordan situasjonen og økonomien er.
lykkelig familie på 4:) Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Vi har valgt 100%. Går ut i permisjon 14/2 med termin 6/3, så etter permisjonen tar jeg perm uten lønn slik at jeg starter å jobbe i januar igjen. Blir en bra løsning for oss, og blir mer penger ut av det sammenlagt.
*Super*Mamman* Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Her blir det med 80 % lønn.. Blir litt knappt med penger, men ungen er bare bebi en gang, så det synes jeg det er verdt.
Meg og gutten min Skrevet 1. desember 2007 #6 Skrevet 1. desember 2007 her har vi også valgt 80%. syntes det er viktig og være sammen med babyen lengst mulig. dessuten slipper han å være så liten da vi må ha han inn i barnehage!
Mooncake Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 Her blir det 100% lønn og 2 mnd ubetalt permisjon etterpå.
OhMyGod!!! Skrevet 1. desember 2007 #8 Skrevet 1. desember 2007 lurer på å ta 100% og 2mnd ubetalt etterpå ja, heller legge av 1300kr mnd av den 100% å ha til de to siste mnd. nå er vi ikke ille ute med økonomien uansett heldigvis, men er veldig kjekt å kunne gjøre det på denne måten. er forsåvidt arbeidsledig på den tiden permisjonen går ut og, da vi skal flytte tilbake til Trondheim.
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #9 Skrevet 1. desember 2007 Har tilslutt bestemt oss for 80%, men grøsser med tanken på å gå ned 20% i lønn et år... Men tenker at i et livsperspektiv så er det nok mest fornuftig, og babyen er jo bare baby en gang ... Men har veldig forståelse for de som velger 100%! Det må hver enkelt finne ut hva som passer sin situasjon best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå