Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Jeg flytta over til 3.tri for noen uker siden,men føler (følte) meg fortsatt ganske hjemme her,siden jeg enda ikke kan snakke om vannavgang og slimpropper.. Men her har det skjedd noe! Hvorfor hakker dere brått så fælt på hverandre? Jeg har også skrevet i ett par tråder,velger også der å være anonym pga at jeg egentlig ikke hører til her lenger.. Det virker skikkelig som vi er ute etter å "ta" hverandre mest mulig, for å såre der det sårer mest! Hva er poenget med det? Når det gjelder denne røykedebatten: den har vært lenge,og kommer til å være så lenge det finnes noen som vil diskutere det. Den som legger ut noe,vil kanskje ha støtte eller gode råd.. Ikke få hodet kappet av? Jeg forstår det er sterke meninger her..Det gjelder også alkoholdebatten.. Veldig sterke meninger. Har ikke noe problemer med å forstå at folk blir provoserte. Men nå er det en gang sånn,at det er deres svangerskap og deres barn og de bestemmer selv! Sånn er det så lenge vi har lov til å bestemme over oss selv.Og jeg er rimelig sikker på at kjefting ikke oppnår noe annet enn provokasjon.Det beste hadde jo vært om alle kunne være opptatt av seg og sitt svangerskap,også om noen spør om ting som de eventuelt trenger hjelp med,kan man prøve å hjelpe om man har peiling på det vedkommende spør om. Om noen velger å ta seg ett glass vin,så er det ikke noen andres sak enn personen selv. Det er ikke noe poeng i å kjefte. Vedkommende har tatt valget,og står for det. Samme må vi alle gjøre! Selvom mange kanskje ønsker det,kan vi ikke mure oss inne i 9 mnd og bli sondematet. Ja,det er viktig å bry seg om og ikke med. Og jenter er verst. Slemme mot hverandre. Kan man ikke bare hoppe over ting man ikke vil lese om, og heller la andre i samme situasjon hjelpe istedet for å dømme? Ingen av oss har vært perfekte i svangerskapet. Det er noe som er helt garantert. Men det er opp til hvert enkelt menneske. Så med disse ord,ønsker jeg dere alle en riktig trivelig adventshelg! Klem fra en snill anonym.
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 tuuuusen takk for ett flott innlegg frøken anonym:) det var godt å lese.... ha en flott adventshelg du også, og lykke til med slimproppen som kanskje kommer etter hvert:):) forresten, du er hjertelig velkommen til å være me oss her på 2.tri:) greit å ha noen me litt mere erfaring!!! hold deg her inne du, ihvertfall til slimproppen løsner:) adventsklem
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Hei du snille vesen. Jeg tror at vedkommende som er så ekkel og sur her inne på 2 tri, skal ha barn i mai/juni eller så.. Det var jo så ille inne på 1 tri for en tid tilbake så anonym knappen forsvant, da ble det slutt på dritten der men litt etter kom jeg hit og da var det her dritten fløt. (kan jo være at hun ikke er gravid også da, for hvem er så sure så lenge i sv.skapet??) Men jeg gidder ikke å lese de innleggene jeg synes virker teite eller de som handler om saker jeg ikke bryr med særlig om. Skriver heller der jeg tror jeg kan "hjelpe" eller der temaet er "snillere" Velger som hi å svare anonymt. Sikkert feigt men... er ikke slem da så.. God advent alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Hei:o) jeg er helt enig med deg... Jeg er et par enkle sjeler som nettopp er kommet over fra 1.tri som lager kvalme. Jeg er selv bare 15 uker på vei, men flytta over i 2.tri allerede etter 10 uker fordi jeg orka ikke de sure innleggene og kranglinga. Det var kjempe deilig å koselig innpå her, men nå har tydeligvis de som liker å krangle kommet etter... Syns det er så leit fordi det ødlegger så sinnsykt mye med sånne folk! en tør jo nesten ikke spør om ting lenger for en er redd for å virke dum! Men vi får prøve å ha d koselig vi jaffal:o) God helg allesammen:o) ikke glem å åpne første luka i kallenderen i morgen hehe...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Det skulle stå "DET" i første setning.. IKKE "JEG" hehe... jeg er ingen kvalm sjel...
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Jeg er enig med deg over her som tror at det er den samme personen fra 1.tri som har flytta hit til oss. Håper at alle leser innlegget til HI og tar det som blir skrevet der til etterrettning. Kloke ord!!!! Hjelp de som spørr dersom du kan, og la være å svare dersom du ikke kan hjelpe. Spydigheter hjelper nok ingen på sikt og skaper en dårlig stemning.
cat85 Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 Jeg er helt enig i de tidligere innleggene her. Jeg har slutta å være her fordi jeg føler ikke jeg får svar, eller at det bare er krangling. Blitt veldig lite trivelig her, så jeg holder lav profil fram til jeg går over til 3.tri om 14 dager. Er den siste tiden det har blitt mye provosering og krangling her inne, syns det var kjempe koselig her når jeg kom over til 2.tri.
Supertea Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Kan vi ikke be moderator om å fjerne anonymknappen her også da? Så kan kranglefanten(e) holde seg til krangleforumet... For øvrig vil jeg oppfordre alle til å ignorere typiske krangleinnlegg. Tipper de blir lagt inn bare for å provosere, og det beste middelet mot sånt er å unngå å gi respons.
Freba - jente08+termin 04/11 Skrevet 1. desember 2007 #11 Skrevet 1. desember 2007 Disse innleggene er akkurat som om jeg skulle ha skrevet de selv. Jeg har holdt meg unna 2 tri lenge fordi det har blitt så utrivelig her, og stemmer for at anonym kanppen fjernes. En ting er jo å være uenig og komme med saklige innlegg mot f.eks. røyking eller drikking, men man trenger aboslutt ikke være ufin. Jeg mener at det bevitner om lav sosial IQ og at personen(e) elsker å skape kvalm som en annen gravid Alexsis. Ja til mere kos,støttende og saklige innlegg - og ha en fin adventstid jenter!
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #13 Skrevet 1. desember 2007 Dytt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2.tri er ikke mye å skryte av!!La oss fjerne anonym knappen så vi kan få det trivelig her inne!!!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #14 Skrevet 1. desember 2007 Jeg har også akkurat forlatt 2 tri, og synes også slimpropper etc er litt fremmed enda, men jeg er ikke enig i det du skriver. Vel, enig i at folk ikke trenger å være ufine, men jeg er grunnleggende uenig i at røyk/alkohol i svangerskap er en privatsak. Det er dermed ikke sånn at jeg legger meg bort i /kommenterer hva folk velger å gjøre. Det er som du skriver - et valg de har gjort. Men jeg synes det er et STORT paradoks at så fort babyen din er ute av magen risikerer du MYE ved å gjøre de samme tingene. Sånn rent prinsipielt altså. Ingen gir vel barnet sitt alkohol fx? (og ikke si at det ikke er det samme, for barnet i magen får samme promille) Før jeg blei gravid trodde jeg alle gravide var avholds, og trodde i alle fall at alle stumpa røyken den dagen de fant ut at de var gravide. Naivt ja. Så jeg har egentlig blitt litt fortvila av å lese her inne av og til. Synes så synd på babyene. Synes noen av de krasse anonyme innleggene av og til er på sin plass. Spesielt i tråder der det er 10 innlegg som alle er enige om at det er helt ok å ta seg et glass nå og da. Synes det er bra noen prøver å ruske litt i dem. De anonyme kan jo være brukere som i neste omgang responderer hyggelig på dine spørsmål om sykdom etc, ikke sant? Det er jo stort sett disse to tingene folk krangler om synes jeg - ellers synes jeg folk er veldig hjelpsomme når det er noe en lurer på. Dette er ikke et innlegg i anti drikke/røyke diskusjonen, bare så det er sagt. Du har rett i at jenter er jenter verst. Men jeg synes det er omvendt. Jeg blir mer lei meg over at de som faktisk bryr seg blir stempla som "hysteriske" (drikke, røyk, mat) og ofte latterliggjort. Jeg er glad for at det finnes mennesker i verden som ikke hopper over innlegg fordi det står at ei dame synes det er ok å ta seg et glass, men velger å skrive og prøve å påvirke. Det hjelper sikkert ikke å være ekkel, men det er mange som skriver godt og saklig blant de anonyme også.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #16 Skrevet 2. desember 2007 Hei,det er jeg som er HI. Jeg ser det er ei som er uenig i det jeg sier. Og det hadde jeg regnet med. Men det jeg ville fram til er at folk gjør som de vil,og det er deres eget valg som de må stå for. Og jeg mener det er totalt unødvendig at vi andre skal kjefte og legge oss oppi hva vedkommende gjør. Det er nemlig sånn at ingen av oss har gjort alt rett i svangerskapet. Det er helt unødvendig å "ta" andre! Og ja,det er jo litt naivt å tro at folk ikke røyker eller drikker i svangerskapet. Og som jeg sier, det er ikke opp til noen av oss andre. Kun opp til den personen som må stå for dette. Alle som røyker i svangerskapet VET faren,og er klar over det. De trenger støtte og ikke kjeft. Iallfall ikke ren skremselspropaganda. Derfor holder jeg meg unna de debattene,jeg for min del er ikke ute etter å såre eller å ta noen. De får stå for det de gjør selv. Og når det gjelder dette med vin/alkohol så er det stor forskjell på hva fagfolkene også mener om saken. Enda viktigere da,at folk gjør som de har fått beskjed om er greit. Ingen her inne er leger (regner jeg med) og ingen her har heller rett til å dømme noen. Selvom de gjør sånn,og du gjør sånn, er det ikke dermed sagt at vedkommende får et skadet barn. Hun gjør jo mest sannsynlig ikke det! Støtt opp,informer, men ikke kjeft! Ser ikke poenget med å kalle folk barnemordere fordi de gjør sånn eller sånn. Norge har desverre blitt et samfunn hvor vi er overbevist om at det vår rett å bry oss med,og ikke om. Anonymknappen her inne bør fjernes. Da må folk stå for det de sier. Og det er selvsagt bare rett og rimelig at vi har meninger om alle temaer alle sammen. Men om vi er avhengig av å lire av oss edder og galle på alle andre,mener jeg dette er unødvendig. Kom med støtte og oppmerksomhet til andre,og bry deg om en annen person! Ikke kritiser og døm.. Det er faktisk ikke noen her som har rett til å dømme noen.. Ha en fin advent!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #17 Skrevet 2. desember 2007 det er jeg som er uenig - - Jeg mener verden går til helv... fordi vi rett og slett har sluttet å bry oss om hverandre. Jeg prøvde å poengtere at ufine innlegg som er ute etter å "ta" andre som du skriver, synes jeg heller ikke noe om. Men mange anonyme argumenterer saklig og fornuftig mot innlegg som opprører dem. Dette er et offentlig forum på nett, så å si at jeg har tatt et valg, og jeg står for det, betyr ikke at diskusjonen avsluttes der. Det er jo meningsløst. At vi som kvinner har fullstendig råderett over barnet vi bærer i magen er jo litt absurd når en tenker på hvordan ting fungerer når babyen er ute. Og at fagfolkene strides om at alkohol er farlig eller ikke er old news. Det de vet nå (ref. ny stor kampanje/nyere forskning) er at det ene glasset faktisk kan være farlig. De vet også at det ikke er alltid det er farlig, og at det skal drikkes på "rett" tidspunkt for at det skal kunne gi skade. Problemet er at de ikke vet når disse tidspunktene er enda. Så da blir det opp til oss, og om vi er villige til å ta den sjansen. Et moralsk valg rett og slett. At slike valg framstår som egoistiske og fortvilende er jo helt naturlig. Det er nok de samme folkene som blir lei seg og opprørt over annen urettferdighet i verden også. Jeg sier ikke at de er bedre enn andre, men at de har et sterkere engagement for det som skjer utenfor seg selv. Så det med at det er noen som faktisk bryr seg synes jeg er utelukkende positivt. Det betyr at det finnes mennesker i verden som ikke bare tenker på seg selv. Det er ikke snakk om å dømme noen. Noen av røykeinnleggene er jo direkte provoserende i seg selv, ja vi vet det er farlig, men dere skal drite i å legge dere bort i det. Det blir ofte så tydelig at en ikke har fattet alvoret i det en driver med, og egenverdet barnet i magen har.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #18 Skrevet 2. desember 2007 for å poengtere: å være saklig og påpeke kjente fakta er like mye å bry seg om, som å støtte og være medfølende! Takk for ønske om en fin advent - Håper du også får ei fin ventetid framover. Uten alkohol;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå