Vestlending med to, snart tre? Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Hvordan gjør dere det? Hvor mye og hvor ofte? Noen som ammer fortsatt? Vann eller melk til måltidene? Jenta mi er 8,5 mnd og hun får grøt ca 8.30. Middag ca 13.00. Kvelds ca 18.00 og så skive eller frukt når det passer i løpet av dagen. Jeg ammer 6.30, 11.00, 15.00, 22.00,2.00 Tror jeg må kutte ned ammingen siden jenta mi egentleg ikke er interessert i å bli ammet, hun har rett og slett ikke tid. Er jo slitsom å amme såmye om natten også. Noen som har noen erfaringer å dele?
tre_prinsesser Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Jenta vår er 9 mnd og dagene våre ser slik ut: ca 09.00: frokost grøt ca 12.00: lunsj brødskive og frukt ca 15.00: middag ca 18.00: kveldsgrøt Det er veldig cirka, for noen dager er hun veldig sulten og andre dager kan det gå lenger tid mellom måltidene. Vi bruker to forskjellige grøter morgen og kveld, og jeg ammer morgen og kveld, og ellers drikker hun vann. Hvis du er lei av å amme så ofte så syns jeg du skal kutte ned Hun har ikke behov for mat om natten lenger hvertfall.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 1. desember 2007 #3 Skrevet 1. desember 2007 Gutten min er 10 mnd og får: Skive (+ skal begynne med litt lettmelk)til frokost 8-9 Skive eller banan og youghurt til lunch 11-12 middagsglass/vår middag til middag 15-16 Skive + erstatning til kvelds 18-1830 Ammer nå han legger seg og en gang på natten. Og av og til en gang på dagen også (etter hvilen) Drikker ellers vann til måltidene, har nettop begynt med å gi erstatningen til kveldsen, før fikk han den på sengekanten. Men har et prosjekt om at han snart skal sove rundt....haha. Så tips fra hs sa at jeg måtte gi melka til kveldsen, og kunne begynne å gi litt lettmelk til måltidene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå