Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Hei, nå har jeg vært gravid en stund. og var til ultralyd for noen dager siden. fikk da beskjed om at jeg er 18+3, nå er jeg vel 18+6. Jeg regner med hun da gikk ut ifra fosterets uker og dager? Hvorfor regner da netbaby.net annerledes? Der er jeg da 49% på vei, eller 19+5 .. Og har samme termin som ultralyden. Forvirrende saker. Her på BIM så er jeg 20 uker på vei og fosteret er 18 uker. Og da blir det jo 21 og 19 snart. Så sånn sett så passer det overens med det jordmoren skrev på lappen at jeg var 18+3, ikke sant? Og når dere sier dere er X antall uker på vei. Bruker dere fosterets uker eller deres egne uker? Dette ble kanskje litt mye og innviklet skrevet. .. Håper noen av dere mer opplyste damer kan svare!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 man regner alltid mors uke, ikke fosteret!!! derfor man sier at man går 42 uker gravid, men fosteret er bare 40... slik har jeg forstått det!!!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Man regner aldri barnets uker, bare morens. Et svangerskap varer 40 uker + 2 dager. Det vil si at ved termin er barnet 38+2. Et svangerskap varer ikke i 42 uker hvis man ikke er på overtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå