Stolt mamma Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Jeg og datteren min skal bake pepperkaker for første gang.. Lurer derfor på om noen har ei god oppskrift de vil dele med meg? Jeg har tenkt å lage hus og diverse figurer.. Så må nok lage en god posjon...
sveis Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Her er oppskriften jeg har fra mamma, og den er stor! 4 dl sukker 1 1/2 dl vann 1 dl sirup 1 ss kanel 1/2 ss malt nellik 1 ss ingefær bland i en kasserolle, koke uten lokk i ca 5 min. ta gryten av platen, legg i: 250 g margarin/smør, la det smelte. Rør ut: 2 ts natron i 1-2 ss lunkent vann, og ha i røren. Ha i 1,3 liter hvetemel. Arbeid deigen godt, la stå kaldt til neste dag. Et par dl hvetemel brukes til utbaking. Kjevle tynne pepperkaker. Stek i 3 min på 225 grader.
Elle Vilde Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 hvordan er oppskriften å jobbe med, lett å bruke for småbarn eller er den mer for tålmodige voksne?
Stolt mamma Skrevet 30. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2007 Tusen takk Tenker jeg går for denne Og dette er nok til å lage både hus og figurer? Kanskje et dumt spørsmål.. Men er det ikke pepper i pepperkaker?...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå