Gå til innhold

Når døpes? (alder på barnet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt tidlig nå kanskje, men jeg er hjemme alene og kjeder meg..

Når er det vanlig å døpe barna? Jeg ble døpt når jeg var 2,5 mnd,. Men det er jo over 30 år siden nå. Hva er "vanlig" nå?

Snuppa vår er ventet i mnd skiftet mars/april (termin 31.mars). Er mnd skiftet mai/juni et greit tidspungt? Ønsker å unngå sommerferien, for da er mange borte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man er gammel nok til å forstå hva man tror på eller ikke.

Skrevet

Jeg tror det er veldig vanlig rundt 3 mnd, men det er jo ingen fast regel.

Skrevet

Det er vel vanlig rundt 3 mnd-alder. Vi døpte våre tvillinger når de var 5 mnd.

Skrevet

2-3 mnd. er en grei alder, da risikerer du ikke at dåpskjole-/lue blir for lite, de vokser utrolig fort ut av klær i denne alderen. Eldstemann var 3,5 mnd. og hadde en lue somvar blitt for liten i tillegg til at knappen på kjolen var litt trang (vi hadde den åpen).

Skrevet

Jeg skal ha dåp på søndag , da er snuppa mi 11 uker/ 2,5 mnd

Skrevet

Jeg har aldri skjønt vitsen med dåp. Sannsyneligvis har veldig få av de inviterte lyst til å komme heller. "Yes, jeg skal i dåp på søndag"

Skrevet

Takker for svar. Da føler jeg meg litt klokere. Ville bare spørre om deres erfaring.

• 1 måned senere...
Skrevet

her blir det ikke dåp før mai å da er lillen 6 måner

Skrevet

dattern vår blir 10 1/2 mnd når hun skal dåpes (er født 2 1/2 mnd for tidlig) og i tillegg har vi nettopp flyttet, så for oss har det ikke passet noe før. Tror de fleste blir døpt rundt 3 mnd alder, men er jo ingen regel for det.

Skrevet

Vi skal ha humanetisk navnefest den 20 September 08 og jeg har termin 5 April. Så da er hun jo rundt 5 måneder :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Min kommer til aa vaere 6 mnd naar han skal dòpes i mai. Jeg synes kanskje det er litt stort og vurderer aa finne et annet antrekk en daapskjole...

Skrevet

Vi skal ha dåp når vesla er 2 mnd. Det er fordi noen av de som skal komme bor i utlandet til vanlig, og er hjemme på ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...