yummym Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 JEG HAR FAATT HELT DILLA PAA MARSIPAN GRISER, KOMMER SNARt til aa ligne en...saa tenkte jeg at jeg kanskje heller kjoepe den fra odense marsipan som har flere noetter og mindre sukker i. men saa er det 1 % sprit i den, saa da turde jeg ikke kjoepe den. er jeg hysterisk eller burde jeg holde meg unna?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 HYSTERISK :-) Det står ingen steder om at måteholdent alkoholinntak er skadelig, og spise en slik i ny og ne må da gå, forskjell på det og et større alkoholinntak over en lang periode. Men selv lite inntak går over til fosteret, men jeg vet ei som tok ET glass rødvin hver frerdag og lørdag hele svangerskapet, og barnet hennes er friskt som en fisk
Gjest Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Jaja, vær så god... Klippet fra lommelegen: "Det finnes ingen klar nedre grense for hva som er skadelig og ikke skadelig mengde av alkohol under svangerskapet. Det anbefales derfor å være helt avholdende fra alkohol så lenge du er gravid. Alkohol vil særlig kunne skade et sårbart nervesystem i vekst, og man er redd for at fosterhjernen skades slik at psykomotoriske ferdigheter, intelligens, atferd og psykisk stabilitet blir påvirket hos barnet, selv etter inntak av små mengder alkohol hos mor." Alkohol er fyfy i svangerskapet og burde ikke være så utrolig vanskelig å holde seg unna. Det er da virkelig gammelt nytt og ganske utrolig at anonym over her nærmest anbefaler gravide å drike to glass vin i uken siden hennes venninne gjorde det...
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Tror ærlig talt ikke at marsipangriser med 1 % alkohol, regnes som alkoholinntak. Får da være måte på hysteri! Jeg er personlig for absolutt avhold i svangerskapet, men marsipangris? Come on!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Dessuten har vel alkoholen fordunstet fra f.eks. marsipankonfekt lenge før de blir åpnet. Hysteri!
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Enhver gjør som man vil. Hun spurte, jeg svarte, som dere andre. Du kan godt droppe den overdrevne bruken av utropstegn. For meg er 1 % alkohol 1% alkohol. Hvis 1 % alkohol for deg er 0 % alkohol så er det jo bare å spise. Vær så god!
snart mor til 3 Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 intet alkohol er bedre enn litt alkohol... litt alkohol er bedre enn masse alkohol.. men hvorfor ta sjangsen for at noe skal skje når det er snakk om noe så banalt som marsipan?? Hver enkelt må bestemme selv hva de vil spise/drikke...man må bare tenke gjennom om det er verdt risikoen...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 du som skrev kry om at du tar et glass rødvin...du vet at barnet ditt da får promille?? eller har det gått deg hus forbi? greit nok at det kanskje ikke tar skade av det, men å starte alkoholkarrieren sin før man er født er rimelig trist
Fruen i huset Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Tror helt ærlig ikke så lite er farlig. Det er jo litt alkohol i alkoholfri øl også, men jeg tar da noen slurker av det med god samvittighet )
VeslePhreaken Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 Hvor har du lest/fått høre at det er alkohol i alkoholfritt øl??
snene Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 "Alkoholfritt øl er øl i skatteklasse A. Det kan ha inntil 0,7% alkohol selv om det selges som alkoholfritt øl. I Norge er det særlig merkene Munkholm fra Ringnes og Clausthaler fra Hansa som benevnes som alkoholfritt øl. Man må ikke opplyse om alkoholinnholdet i øl så lenge det ikke inneholder over 1,2% volumprosent alkohol." -fra Wikipedia
Fruen i huset Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Leste også bakpå "Uten" at det er en liten del alkohol. Husker ikke hvor lite, men mann min bare lo av det ) Så det er nok lite... Men - mulig jeg er ekstremt var, men jeg reagerer på "Uten" ved å bli varm om brystet, litt trøtt osv - typisk hvordan jeg reagere på pils. Bare at ved "Uten" er effekten ekstremt kortvarig, da!!
Fullrulle86 Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 det er mer alkohol i surmelk enn i alkoholfritt øl hehe... så dette kan en drikke med god samvittighet:o)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #14 Skrevet 2. desember 2007 synest du skal spise marsipangrisen din med god samvittighet. Det er absolutt ikke noe å tenke på. I løpet av disse 9 md, utsetter du deg selv for mye mere fare enn marsipan med 1 % alkohol. Mye mat inneholder litt, men det kan være av tekniske og smaksmessige årsaker, dette helt uten at det er noen fare. Både surmelk og andre sure melkeprodukter inneholder mye mere. Men det er så lite at ingen snakker om det. Og hvor mange kilo marsipan spiser du pr, dag? Det begrenser seg fort. du må spise 3,2 kg marsipan for at det skal tilsvare 1 glass vin. Og ikke minst synest jeg at folk som frk. hysterisk har mye større problemer enn deg som liker marsipan med 1% alkohol. Synest det er helt unødvendig å komme med så utrolig hysteriske meldinger. Stakkkars barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå