Gå til innhold

Hvor høy blir barnet som voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 18 mnd som er 89 cm. Har hørt at man kan regne seg frem til hvor stor barnet vil bli som voksen. Noen som vet hvordan dette gjøres? Er det sånn at man skal doble høyden som 2åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at som 2 åringer er de CA halvparten av det de blir som voksne, men det er store forskjeller. Ingen metode forutser nøyaktig

Skrevet

Mors høyde + fars høyde = / på 2

+ 10 cm for gutt

- 10 cm for jente

Hvis denne metoden over er riktig, så synes jeg synd på min datter som målte 92 cm på 2 årsdagen sin. Med formelen over vil hun bli 175 cm, adskillig bedre;-)

Skrevet

Vel, tror i alle fall den med +/- ikke er riktig. I følge den skulle jeg ha vært 161 cm høy, men er 174, min bror er 189 og min søster 182.

Hvis den hadde stemt hadde jo alle søsken av samme kjønn vært like høye og det er de jo ikke!

Skrevet

Ikke tro på den HS kan regne ut heller, i følge "min" kurve som barn skulle jeg blitt 175... jeg stoppet på snaue 160.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Ja, kurven min tilsa at jeg skulle bli over 190 høy, men jeg stoppet jo å vokse da jeg var 11, så da blei det 174. Er faktisk minst av de voksne i storfamilien.

Skrevet

aner ikke, men hs sa til oss at vi måtte følge med på lillegutt, og evt ta røntgen av, hmm... var det håndleddet, når han ble større.. Ettersom pappan er 201 og jeg 175.. Hvis regnemetoden nevnt ovenfor stemmer, blir ahn jo "bare" 198, og det hadde vært bra :o)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Så kult...dere er jo akkurat én cm høyere enn meg og barnefar!:P

Skrevet

sukk jeg elsker høye menn hihi!!!

Skrevet

Mannen min er høy men jeg er lav, så jeg har lurt litt på hva som kommer til å skje med NIkolai. Etter denne regnemetoden blir han 1.85, det er jo perfekt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...