Kakebakesøte Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Jeg har ikke gått opp i vekt på en god stund nå. Var hos jordmor i uke 26 og da veide jeg det samme som jeg gjør nå i uke 31. Er i utgangspunktet ikke en tungvekter, så jeg føler at jeg burde gått opp jevnt og trutt, men har altså gått opp 9 kg til sammen. Nå er det jo en stund igjen av svangerskapet, men at det skal stå på stedet hvil så lenge da... (?) Flere som opplever det samme? Bør man si fra til jordmor/lege? Jeg som er 2. gangs da. Trodde ikke jeg skulle bli bekymret i dette svangerskapet egentlig
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 I forrige svangerskap la jeg på meg over 30 kg!!! I dette svangerskapet har jeg kun lagt på meg 12 kg, og det er 2 uker til termin. I uke 26 hadde jeg bare lagt på meg 3 kg, så alt har kommet nå helt på slutten. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Kjenner folk som har lagt på seg kun 6 kg gjennom hele svangerskapet. Det er nok veldig individuelt!
Camy10 Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Hei. Jeg opplever det samme nå egentlig. Er i uke 33 og vekta har stått på stedet hvil i minst 4 uker nå. Jeg har gått opp ca 8 kg til nå. Var hos jordmor igår og hun sa at det var ikke noe å bekymre seg over, babyen har alltid første prioritet mtp energi og mat nå så den legger på seg. Dessuten vil den vokse litt i rykk og napp. Så da får vi vel slappe av, men jeg merker jeg tenker litt på det nå og da!!
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Jeg har gått opp 6 kg totalt, men kun 800 gram siden uke 24 (er nå i uke 31). Sist gikk jeg opp 20 kg totalt og ser på helsekortet den gang at jeg la på meg 5 kg fra uke 29-32 (hjelpe meg, hehe). Hadde den gang lagt på med 10 kg i uke 29, så regner med at det kommer litt mot slutten nå også, selv om jeg prøver å styre unne 20 kg + denne gangen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå