Enitsirk79 Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Jeg er blitt anbefalt av helsesøster å kun amme en gang om natten, og gi vann hvis hun vil ha mer. men datteren min neker å drikke vann! Er det noe jeg kan tilsette vannet for å gi det smak? Saft er ikke aktuelt.
Neijasså... Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Drikker hun vann om dagen? Er det du eller pappa'n som gir vann? Hun vil neppe drikke vann om natten dersom du tilbyr det, da vet hun at bedre saker er tilgjengelig. ;o) Men hvis hun overhodet ikke drikker vann så kan du vel prøve å blande i litt pærejuice (finnes i barnemathylla som 4-mnd juice) og så gradvis blande svakere og svakere til hun er vant til rent vann. Dog ikke å anbefale å gi den fortynnede juicen på natten dersom hun har tenner.
Enitsirk79 Skrevet 30. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2007 Pærejuice må testes! Tusen takk! Hun har ikke tenner ennå, og drikker ikke vann om dagen. Det er jeg som gir henne vann, eller prøver da, om natta, pappan jobber mye om natta så det må bli meg.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Gutten vår ville ikke ha vann, men så blandet jeg litt sviskepuré i det og da likte han det bedre.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Ps. Han nekter å drikke av flaske eller tutekopp, så jeg må gi ham vannet med teskje.
Krokka og prinsessa Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Hvor gammel er hun? Siden du bare skal amme en gang om natta mener jeg......Er det starten på avvenningen av nattmat?
Enitsirk79 Skrevet 30. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2007 hun er 4.5 mnd, men går veldig opp i vekt... veier over 7 kg nå og 61 cm så HS mente hun kun trengte ett måltid om natta og at hun ellers våknet mest for å få kos.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 7 kg og 61 cm er vel ikke særlig mye når barnet er 4,5 mnd!!!
ateena_k Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Gutten min er 7 kilo og 64cm å han er 3 mnd. Får høre at han er en plugg men... men uansett så har jo alle sin egen kurve så
Enitsirk79 Skrevet 30. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2007 Aner ikke hva som er normal vekt og lengde jeg, og alle helsesøstre sier jo egentlig forskjellig... Ble plutselig i tvil nå om jeg skal kutte ut det måltidet eller ei. Det er ikke to faste måltider hver natt, noen netter våkner hun bare en gang.
Gjest Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Rart at du må slutte å amme om natta da, Lucas var nesten ni kilo på firemånederskontrollen men jeg fikk bare beskjed om at han lå perfekt på kurven.. Hadde jeg vært deg hadde jeg slutte å nattamme når du selv føler for det, ungen din er da ikke noe for stor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå