Gå til innhold

Lavt blodtrykk farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden første kontroll hos jordmor, (har hver mnd) så har hun målt mitt blodtrykk og sagt at det perfekt lavt blodtrykk...

Hvorfor er det da så mange som sier de sliter med lavt blodtrykk? Jeg forstod det som at det var bra at det var lavt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bra å ha lavt blodtrykk forsåvidt, men det sprørs jo hvor lavt da og hvorfor det er lavt. Jeg hadde ekstremt lavt en gang pga dehydrering (70/50). Var ikke mye fres i meg da gitt. Normalt ligger jeg rundt 100/60. Har alltid hatt det så det plager ikke meg. Men noen blir jo veldig svimle og øre av å ha lavt blodtrykk.

Skrevet

Hei! Forvilla meg inn fra 3. tri jeg, men drister meg til å svare allikevel :-) Jeg har også hele veien fått høre at jeg har et bra, lavt blodtrykk, og har ikke hatt noen plager med det i det hele tatt. (Har liggi på rundt 100/60 det meste av svangerskapet, med litt variasjon opp og ned).

Men noen kan vel bli svimle dersom blodtrykket blir for lavt, er kanskje det folk snakker om?

Skrevet

Det "optimale" BT er rundt 120/80 men det er bedre å ha litt lavt enn høyt, bakdelen med lavt BT kan være svimmelhet og trøtthet. Siden hun sa perfekt lavt BT så er det sikkert bare litt under 120/80 og det er fint. Uansett hvis BT ditt er "unormalt" så gjør legen noe med det..tror ikke du behøver å stesse :-)

Skrevet

Takk for svar jenter, det har jo ikke vært noe galt med meg så har heldigvis ikke vært bekymret, men bare nyskjerrig. :)

Skrevet

Og når man er gravid så får man som regel lavere BT... Ikke farlig, men kan være ubehagelig. Blir fort svimmel bla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...