Gå til innhold

Er de som planlegger barn under studier snyltere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De planlegger jo å få et barn slik at mor eller far får fødselspenger i et år. Da får man jo penger fra staten i et år uten å ha gjort noenting for dem. Uhell er jo en annen ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Staten ønsker flere barn og flere høyt utdannede, dermed betaler den. Ikkeno' snyltete ved å benytte seg av lovlige ordninger.

Skrevet

Nei, og jeg har forøvrig ikke tatt permisjon fra studiene heller.

Skrevet

Nei.

Ting er sjeldent så enkelt som det du beskriver.

Kan være mange grunner til å planlegge barn under studietiden, og snylting blir det ikke, når det er en tilrettelegging som staten faktisk tilbyr.

Skrevet

Hva er forskjellen på å få fødselspenger fra lånekassen og fødselspenger fra NAV? Sånn rent bortsett fra at en student som får penger er mye billigere enn en som tjener mer enn 3G, mener jeg?

For du vet at det er staten som betaler uansett, ikke sant? Og at det er fint for staten med dem som er ferdig med å få barn før de går ut i arbeidslivet. Studenter får nemlig ikke sykepenger heller, slik som kvinner i arbeid får.

Skrevet

Er det mulig å spørre om noe så teit egentlig? Man må ha vært student i minst 6 mnd før man får barn og penger.

Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt! Har vært under utd. når jeg fikk to av mine barn, og kan ikke si at jeg verken snyltet eller svømte i penger.

Skrevet

Hmmm, nå er det jo staten som betaler både uansett om man er i jobb eller student, bare gjennom ulike instanser.

Og om du tenker på at en student ikke betaler skatt, så kommer en jo til å gjøre det når man er ferdig utdannet. Tror ikke noen gidder å utdanne seg for så å la være å gå ut i arbeidslivet etterpå, da er jo utdannelsen ganske bortkastet.

Man må også ha vært student minst 6 mnd for å ha krav på støtte, og man må ha fullført ett semester for å få deler av lånet omgjort til stipend.Så man er vel ikke noe mer snylter enn alle andre som får barn?

Og dessuten får man ikke støtte i ett år...

Skrevet

Må jo le litt da. Hvis man først studerer i 6 mnd med LÅN for å få fødselspenger etterpå så snylter man. Ja ja. Tror du anonym ikke helt har undersøkt dette her.

Skrevet

Hvem fikk du penger av under din permisjon da, Gud???

Skrevet

hahaha, det er så ufattelig lett å provosere folk her inne...

Trodde virkelig kommentaren "dette må være kødd" skulle komme, men dere tror virkelig jeg mener dette på alvor...

jaja!

hi

Skrevet

Selvfølgelig. Hvorfor skulle man ikke ta folk på alvor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...