Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått noen hint om at jeg burde la sønnen min ligge på vårt rom, de føler seg tryggere osv. Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor det er så farlig at han ligger på eget rom, han har gjort det siden han var to uker, nå er han 4,5 mnd og sover fortsatt på eget rom. Både vi og han sover best hver for oss, men det høres ut på noen som vi er noen ufølsomme foreldre som har stuet ungen vår på ett annet rom. Om natten skal jo alle mann sove!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg! Vi flyttet datteren vår på eget rom når hun var 6 uker og fra den dagen sov hun hele natten:) Noe av det lureste vi har gjort, hun er forøvrig en veldig trygg og glad jente.

Skrevet

hadde jeg hatt et ekstra rom hadde jeg også lagt dattra mi på eget rom. alle sover da vel bedre da.

hvis de gråter hører mean det, men man slipper alle lydene man er så vare for som nybakt mamma.

Skrevet

Pluss at man slipper styret med å flytte på eget rom når de blir eldre!

Skrevet

Jeg liker at babyen sover i vårt rom. Blir veldig urolig selv hvis jeg ikke har kontrollen. Dytter hånda mellom sprinklene og gir han smokken sikker1 0 ganger om natten samt at jeg stryker på han når han gråter i søvne. Er også veldig fort gjort å ta han over i vår seng for amming.

Han har begynt å dra dyna over hodet. Hører derfor veldig fort hvis noe ikke er som det skal. Vet ikke om det er riktig, men med tanke på krybbedød så føler jeg at jeg har mer kontroll over lyder, pust osv. Men nå er jeg veldig engstlig for det da, utover det normale kanskje.

Skrevet

nei,jeg syns det er opptil hver enkelt.Jeg tenker ikke på noen som ufølsomme eller uansvarlig eller noe sånt,fordi at babyen sover på eget rom.Hvis alle sover bedre av den grunn,så hvorfor ikke?Vi har Linnea på vårt rom,men det er fordi jeg syns det er lettere å ha henne rett ved senga når jeg må ta henne opp for å amme iløpet av natten

Skrevet

Hadde aldri klart å ha han på et annet rom, enda jeg har diagnose på søvnproblemene mine... Føles helt feil for meg, i min verden skal så små barn være sammen med foreldrene. Men jeg er sikker på deres barn har det fint for det! hadde det ikke funket bra, hadde dere ikke fått det til heller.

Skrevet

Helsesøster anbefalte meg å legge gutten på et annet rom, siden jeg ikke klarte å sove noe særlig. Han sover vegg i vegg med døra på gløtt, og jeg hører han med en gang han gråter - null problem:) Mamma synes ikke det er noe særlig at han sover utenfor vårt rom, så har hørt det et par ganger jeg også;)

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig med deg HI!

jeg flyttet vesla på eget rom da hun var 5 uker, vegg i vegg med døren åpen. Fra den natten av så har hun faktisk bare cåknet for mat en gang i 5-6tiden, så det er tydelig at hun også sover bedre. Jeg sover hvertfall mye bedre, og vesla har en mye mer opplagt mamma med mer overskudd og energi:)

Skrevet

Det avhenger vel veldig av hvordan huset er lagt opp. Her er barnerommene i etasjen over vårt soverom - og jeg må ærlig innrømme at jeg syns det var både tryggere og mer komfortabelt å ha Minimais på vårt rom fram til ca 9mnd. Ikke søren om jeg gidda å springe opp og ned den loftstrappa minst 2 ganger pr natt for å amme i nesten et år!!

Skrevet

Ale gjør jo som de selv vil, men det er anbefalt å la barna ligge inne hos foreldrene (i egen seng) til de et ett år, pga faren for krybbedød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...