Gå til innhold

Barnevernet burde jammen blitt litt gransket de også!!! Sint jeg nå!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære svigerinne fødte ett nydelig lite barn for 3uker siden og nå har liksom barnevernet mottatt 3(!!!) anomyme bekymringsmeldinger!!!

Det skal sies at jenta er 19år og at far til ungen er rusmisbruker. Men de bor ikke sammen så det kan de ikke ta med i betraktningen!

Jenta har selv vært innenfor barnevernet og derfor er det mange som mener hun ikke egner seg som mor! Hallo! Det sier vel litt om hvor dårlig barenvernet er til å oppdra unger!!

Hun har også selv blitt beskyld for å ruse seg fordi ingen trodde hun kunne være sammen med en uten og bruke selv. Hun har avlagt utallige prøver for å bevise at hun ikke tar noe.

Da min svigerinne ble gravid slutte hun og røyke og fant seg egen leilighet! Ville ikke ha ungen der faren bodde! Hun har vokst veldig på svangerskapet og blitt en veldig fornuftig ung dame med mange kloke tanker!

Hun var faktisk den første som var barnevakt til ungen min!!!( hadde aldri latt ho passe hvis jeg ikke stolte 100% på ho)

Syns dette er så ufattelig trist! Barnevernet i denne komunen har ikke gjort noe annet enn å lage faenskap og det har nå gått prestisje i saken mellom denne familien og komunen. Dette er vel det nye de skal gjøre for å ødelegge denne jenta!

Er så ufattelig sinna på denne jenta`s vegne! Jeg VET hun er en god mor og kommer til å ofre alt for ungen sin!!!!!!

Phu! En liten utblåsning fra meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal være glad vi har barnevern i Norge, du!!!

Og du kjenner nok trolig ikke hele historien. Alltid 2 sider av en sak.

Skrevet

Siste anonym: Og du kjenner ikke HI, jenta, eller situasjonen godt nok til å vite om hun kjenner hele historien eller ei.

Ja, det er bra vi har et barnevern i Norge. Betyr det at de er feilfrie over hele linja, og at ingenting skal gjennomgås eller justeres der som i alle andre instanser? Det blir som å si at man skal holde kjeft om politivold, og bare være glad fordi vi har politi.

Skrevet

Jo jeg kjenner faktisk HELE historien! Har vært i denne familien i 6år!

Sier ikke at barnevernet ikke bra! Men har fått intrykk av at de blander seg der de ikke trenger og gir F... i saker der de virkelig skulle vært! Jeg mener at i dette tilfelle har de ikke noen sak.

Denne jenta og flere av hennes søksen har vært i barnevernet siden de begynte ungdomskolen og ingen av dem har fulført! Hadde noen foreldre latt ungene slippe skole hadde de fått så hatten passer, men når barnevernet har ansvar er det da liksom greit????

Har fått barnevernet i denne komunen langt oppe i halsen! Skal også sies at tidligere barnevernsleder er ALKOHOLIKER og jobber fortsatt, men nå som barnevernsleder i nabokomunen.....

Skrevet

Når barnevernet mottar bekymringsmeldinger er de faktisk pliktig til å følge opp og sjekke ut saken.

Hvorfor er du sint på barnevernet? De gjør faktisk bare jobben sin. Bekymringsmeldingene har kommet inn til dem, fra andre.. Det er eventuelt de du burde vært sint på..

Skrevet

Til HI

Du kan skrive et brev til Barnevernet og forklare hvordan du ser på saken, men uten å kritisere dem. Kan hende de tar dine observasjoner og erfaringer med i betraktning. Verdt et forsøk, og du gjør en god gjerning.

Skrevet

Fordi jeg faktisk ikke tror det ligger noen meldinger bak, men at dette bare er nok ett forsøk på å knekke denne familien helt!

Er det foresten lov å være anonym når man kommer med en bekymringsmelding?? Mente å høre at man måtte si hvem man er nå jeg.....

HI

Skrevet

Jeg skjønner deg kjempe godt HI. samboeren min har en sønn med xen sin. Siden hun fikk nye type for drøyt 1 1/2 år siden så fikk hun en ny type. siden de ble sammen så har ikke samboeren min fått lov til å se sønnen sin. han prøvde å kontakte barnevernet men fikk beskjed om at siden ungen har det bra så kan de ikke gjøre noe.

Han prøvde å gå gjennom familievernskontoret og var på 5 møter der men hun dukket ikke opp. Når de da prøvde å gå gjennom forliksrådet så dukket hun ikke opp der heller. Så da fikk han beskjed om at det ikke var noe de kan gjøre.

Så norge er ikke feilfritt og det er ikke alltid ting gjøres sånn som det burde.

Samboeren min og jeg har en datter på 3 måneder og han er kjempe flink med henne. Men det plager han veldig at han har en sønn til som han ikke får se. Han har ikke sett han på 1 1/2 år.

I tillegg så må han betale barnebidrag. Syntes det er dårlig gjort når han ikke får se sin egen unge.

Skrevet

Tror du må oppgi det til barnevernet, men tror ikke de kan gi navnet videre uten tillatelse fra deg igjen.. sikkert noe med personvern og taushetsplikten å gjøre. Barnevernet har jo ikke lov til å uttale seg om noen saker uansett de. Så det kommer som oftes bare fram en side i slike saker.. dessverre..

Uansett så tror jeg vi alle skal være glade vi har barnevernet. Og jeg tror ikke de er ute etter å "ta" denne jenta, kanskje bare hun som føler det sånn

Skrevet

Det er lovå være anonym når man gir en bekymringsmeld, men ingen i det offentlige har lov til å være det... dvs skole, barnehage etc. Men skulle det bli en rettsak eller lignenede så må den anonyme stå fram. Hvis den anonyme skal brukes i den saken.

Skrevet

Barnevernet er pliktig til å undersøke bekymringsmeldinger. Heldigvis. De kan da ikke vite om hun er en god mor selv om du sitter og sier det - det er jo tydeligvis tre andre som ikke er enige. Klart de må undersøke. Er det ikke noe i anklagene vil saken avsluttes.

Skrevet

Hvis du mener det ikke er noe å bekymre seg for med hennes morsrolle. Så skulle en jo trodd at når barnevernet undersøker saken vil det komme frem, og at de meldingene ikke får noen konsekvenser. Skjønner det er en ubehagelig situasjon. Håper det ordner seg.

Skrevet

Jeg tenker stadig at det må være usedvanelig vasnkelig å jobbe i barnevernet.

Griper de inn er det galt og griper de ikke inn er det også galt. De som er ansatte der hetses på nett og i andre fora, det legges ut bilder og personopplysninger om disse menneskene og det oppfordres til sjikane.

Du HI kan jo bidra til at undersøkelsessaken avsluttes enkelt og greit ved f.eks å vise at du er i kontaktnettet til denne 19åringen og at hun har det til støtte og avlastning. Barnevernets jobb er faktisk å bistå at barnet får en trygg oppvekst. det beste er om denne oppveksten kan være med forelder, og da gjerne f.eks med bistand fra barnevernet.

Har denne 19åringen tenkt på at hun kan snu undersøkelsessaken til sin fordel? At hun kan få litt avlastning og hun er alene og trenger det, f.eks litt barnevakt el.lign.

Er det ikke hold i beskyldningene så lukkes undersøkelsessaken, vet du.

En annen ting man skal være klar over når det gjelder barnevernssaker er at det du leser om eller hører om alltid er den éne partens subjektive oppfatning. Barnevernet er underlagt taushetsplikt og vil ikke uttale seg om deres versjon, selv om de f.eks får sterk kritikk i media.

Jeg sier ikke med dette at barnevernets innblanding alltid er heldig, men at man bør tenke over hva som er barnevernets rolle før en uttaler seg. Det er faktisk et BARNEvern og ikke et foreldrevern.

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint at barnevernet følger opp! det er altfor dårlig ettervern i Norge. De har jo faktisk grunn til det i dette tilfellet. Å skylde på barnevernet for hennes dårlige oppdragelse blir søkt... Be første leveårene har MYE å si for resten av livet vettu.

Skrevet

Du sier det er mange som mener hun ikke er egnet som mor fordi hun har vært innenfor barnevernet. Altså hvem er disse "mange"???

Det er mange grunner for at et barn er innenfor barnevernet. De kan være grunnet kun foreldrene, eller barnet selv, eller flere av faktorene sammen. Ingen av disse er med på å si noe om hvordan fremtiden blir av den grunn.

Du er også veldig flink til å kritisere ved å fremme at barnevernet er dårlige på å oppdra unger. Det setter jo ikke akkurat din svigerinne i godt lys, om du nevner det. Det er som å si hun ikke har blitt oppdratt til å bli ordentlig. Noe du igjen sier hun er!

Har du i det hele tatt peiling på hva barnevernet er? Hvilke instanser det er innen barnevernet? og hvordan en saksgang egentlig foregår?

Du sier også at du har full innblikk i saken, men det er den subjektive siden fra din svigerinne.

Man skal virkelig være glad man har bv som har muligheten til å hjelpe der det virkelig trengs.

Media har vært flinke til å vrenge virkeligheten i enkelte saker.

Men husk en ting: Barnevernets største mål er at barn skal være hos sine biologiske foreldre. SÅ at de i din kommune skal lissom jobbe mot familie ser jeg på med stor tvil. Da er det i såfall et dårlig kontor, og familien trenger da å ta det videre til andre instanser som kan hjelpe dem med akkurat dette.

Skjønner frustrasjon om ting ikke er som de skal. Men vit også at barnevernet jobber for barna. Barnas beste. Og ja det best er så langt det lar seg gjøre hjemme hos familien.

Skrevet

Uff det barneværnet,jeg har ikke bare kjent de nærmeste som har hatt problemer med dem men fått bekjeder att jeg må aldri kontakte barneværnet for den lille ting for da kan dem komme på døra uventet.

Noen jeg kjenner ble fratatt barna å noen nesten,hun la på flukt fikk jeg vite å nå er ungen det gjelder voksen,nei barneværnet er noe hærk.Jeg hater barnevernet,dem legger seg for mye oppi ting dem ikke har noe med å gjøre.Kommer ingenting godt utav dem griper inn å skiller mor å barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...