Gjest Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Blir det ikke kjedelig?? Vi spiser alltid pinnekjøtt og jeg mener ikke og være frekk eller fordømmende her altså Liker veldig godt ribbe selv, men jeg er ofte veldig lei av ribbe.. altså jevnt utover året.. Fordi (i alle fall her) ribbe er liksom "standard" søndagsmiddag så vi spiser det ganske ofte, og får det severt nesten hver søndag vi er på middag hos noen. Jeg synes jo på en måte at halve "morroa" med pinnekjøttet er det at vi spiser det bare til jul. Har lurt litt på dette skjønner dere, jeg hadde liksom blitt litt skuffet om jeg hadde fått svine ribbe på julaften for det blir så "vanlig". er liksom ikke så spesielt, når vi spiser det så ofte ellers.. Blir julmiddagen like spesiell for dere som spiser ribbe? (det er den selfølgelig,:)men nå tenker jeg på selve maten)
~falck~ har fått baby! Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Vi spiser ribbe kun i jula som du spiser pinnekjøtt kun i jula...
snart mor til 3 Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 spiser kun ribbe og pinnekjøtt i jula... så ser ikke det som noe problem nei.. den vanligste søndagsmiddagen jeg er vant til er steik eller liknende...aldri ribbe.. bortsett fra en gang i adventen selvfølgelig for da må man jo teste ribba før jul ;-)
Maigullet Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Hei, hei! Spiser svineribbe kun på julaften vi, så da blir det jul for oss når lukta brer seg i huset Synes det er veldig godt med pinnekjøtt også, så på julebord spiser jeg det, for å spare svineribba til selve dagen. Er vokst opp med svineribbe på julaften, så derfor er det jul for meg. men synes det er mektig mat, så klarer ikke flere ganger i året nei! Søndagsmiddagen her hvis det er kjøttmat er ofte stek av hjort, reinsdyr eller okse, så da er det godt med noe annet når det er jul
Melkedrøm Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Vi spiser også svineribbe kun i jula- så det er kjempestas syns jeg
labine Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Så klart det blir spesielt vi spiser ikke ribbe ellers i året, og de seinere åra har det også blitt mindre og mindre reint kjøtt siden vi har en sønn som ikke spiser det....Får vi servert ribbe før jul så tar jeg stort sett medisterkaker og pølser bare - ribba tar jeg helst ikke før julaften...
Erisa* Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Hehe, jeg er sunnmøring, og vi spiser både svineribbe og pinnekjøtt på julaften. Det er helt supert! Med rødkål, surkål, kålrabistappe, svinemør, sosissapølser, ribbefett og mandelpoteter til. Nam nam! Spiser aldri svineribbe ellers i året, kanskje en gang eller to før jul, bare. Pinnekjøtt spiser vi i tillegg på påskeaften, og noen ganger er det pinnekjøtt eller svineribbe på nyttårsaften. Hvis man bare spiser ribbe en gang eller to i året, så blir det jo ikke kjedelig, man blir jo ikke lei av det!
Gjest Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Aha.. da har jeg jo fått oppklart det:) Klart det er stas hvis dere ikke spiser det ellers!! Sist jeg var på østlandet fikk jeg nemlig ribbe og de sa de spiste det på julaften også, men kansje de bare gjorde ekstra stas på gjestene sine da:) Jeg trodde egentlig at alle spiser det ofte:)
Turid Laila Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 HI, du har ikke tenkt på at andre kanskje har andre tradisjoner enn deg selv? Jeg liker ikke pinnekjøtt, men her spises det pinnekjøtt flere ganger før jul. Så da hadde pinnekjøtt blitt kjedelig på julaften, siden det er en vanlig middag før jul. Så svaret er vel, ja julemiddagen er spesiell. Hjemmelagede medisterkaker, julepølse, kjøttkaker, ribbe, surkål, poteter, saus, tyttebær, hjemmebrygget øl, rødvin, akevitt, vanlig øl og brus. Fantastisk, gleder meg allerede!
Line_78 Skrevet 30. november 2007 #11 Skrevet 30. november 2007 Spiser jo ribbe kun i jula, så da blir den jo like spesiell ja :-) Pleier å spise pinnekjøtt en gang i løpet av jula, er jo kjempegodt det, men det er ribbe som er julemiddagen :-) Syns det er rart med alle de som spiser ribbe ellers i året jeg, det er ikke vanlig der jeg kommer fra.
*♥barney♥*fødeklar Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Visste faktisk ikke at det var vanlig å spise svineribbe (slik man får det servert i julen) ellers i året???.... Hos oss er det hvertfall bare i julen vi spiser det, i tillegg til pinnekjøtt - elsker begge deler!!
Gjest Skrevet 30. november 2007 #13 Skrevet 30. november 2007 Samme her, trodde ribbe var noe folk flest bare spiste i jula? Vi spiser både ribbe og pinnekjøtt, og har det KUN i jula
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 30. november 2007 #14 Skrevet 30. november 2007 Ikke noe problem for vi spiser bare ribbe i jula. Blir litt feil for meg å spise det ellers i året.
1 fjols i huset og ett på vei Skrevet 30. november 2007 #15 Skrevet 30. november 2007 Her er det også ribbe bare på julaften og ikke ellers i året. Jeg synes for min del at pinnekjøtt blir litt kjedelig jeg da... Siden det ikke er noe saus til og kålrabistappe ikke faller i smak i min gane. Da blir det bare kjøtt og potet... Tror det hadde vært en stusselig julemiddag for meg.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 30. november 2007 #16 Skrevet 30. november 2007 Det som slår meg er at jeg lurer på hvor HI er i fra.Jeg har aldri hørt om at noen spiser ribbe året rundt. Andre steker av svin,ja,det vet jeg at blir spist,men ikke ribbe. Selv spiser jeg pinnekjøtt på juleaften,men det er meg og det finnes jo mange andre tradisjoner da.
EnLitenPrins Skrevet 30. november 2007 #17 Skrevet 30. november 2007 Vi spiser både svineribbe og pinnekjøtt på julaften,og KUN på julaften! Ikke ellers i året...Så har vi sefølgeli med alt som er av tilbehør...mmmm! Men andre plasser er ikke det så normalt,tror jeg..Stefaren min som er fra nord-norge spiste jo lutafisk på julaften før han flytte nedover på sunnmøre
Truseprinsesse Skrevet 30. november 2007 #18 Skrevet 30. november 2007 Jeg spiser ikke noe julemat før julaften, jeg. Har prøvd å spist litt andre ting på julebord om de har det. Men jeg har heller aldri hørt at det er vanlig å spise ribbe ellers, men da jeg jobbet i kjøttdisk så hadde vi alltid stekt ribbe i varmdisken med kyllingvinger, lår og grillbein. Mange som kjøpte det, spesielt enslige. De var selvfølgelig i mye mindre biter enn ribba til jul da.
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 30. november 2007 #19 Skrevet 30. november 2007 Vi har både pinnekjøtt, svineribbe, mange sorter mører, rullepølse, pluss mye tilbehør, så har bare mer å velge i:) Men jeg må innrømme at jeg spiser mest og helst pinnekjøtt:)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 30. november 2007 #20 Skrevet 30. november 2007 Her spiser vi bare ribbe til julaften! Aldri ellers:)
Gjest Skrevet 30. november 2007 #21 Skrevet 30. november 2007 Nei, tradisjoner blir aldri kjedelig:) Uten ribbe blir det ikke julaften. Men spiser gjerne pinnekjøtt og skinke før og rett etter:)
Gjest Skrevet 30. november 2007 #22 Skrevet 30. november 2007 Hvor i alledager bor du, Wips1? Jeg ar aldri hørt om noen som spiser ribbe året rundt?
Blå + en i magen Skrevet 30. november 2007 #23 Skrevet 30. november 2007 Åjada, det er jo årets middag!! Spiser kanskje ribbe et par ganger til i desember, men aldri ellers på året! Så julemiddagen er spesiell! Jeg liker ikke pinnekjøtt, og det gjør ingen i min familie heller, så vi gleder oss alltid til ribbe på julaften!
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 30. november 2007 #24 Skrevet 30. november 2007 Jeg er også vant med at svineribbe er nokså vanlig søndagsmiddag. Derfor hadde det blitt stusselig for meg om jeg skulle hatt det som middag julaften også. Hadde selvfølgelig vært annerledes om jeg kun hadde fått det servert i jula. Jeg spiser pinnekjøtt på julaften og nyttarsaften, og KUN da. Da er det det som blir julematen for meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå