Gjest Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 vi jentene som føder får jo ofte gave når vi har født, dette for at dere fedrene skal vise hvor stolte dere over oss som har holdt ut et helt svangerskap og en fødsel:=) syntes det er kjempe kjekt med en sånn oppmerksomhet:=) men hvorfor får sjelden dere/far en sånn gave? dere har jo tross alt holdt ut med oss, noe som absolut ikke kan være så lett alltid. jeg tenkte å kjøpe noe til min samboer, men det jeg trenger deres hjelp til er, hva kan jeg kjøpe? syntes det er så vanskelig:=( noen som har et tips om hva som kunne vært en flott gave?
hoppekropp Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 helt enig, er hyggelig å gi noe til pappa også. For det blir jo nok fokus på mor og barn en stund fremover med amming og sånne ting naturligvis. Jeg har tenkt på feks en bok som er laget til far. jeg vet det finnes mange sånne bøker, men har ikke sjekket ut hva som finnes enda.. er jo greit for meg å vite at han leser litt om det å være pappa også, så han vet hvordan han skal gjøre diverse ting:) Og kanskje det får han til å føle seg mere "flink" også som pappa. Også med et kort hvor det står takk for at han har holdt ut under graviditeten og at han var med på fødsel om han skal det. Jeg har lest høyt fra et bok jeg har, der det er et kapitell som er tilegnet far, og han har virket intressert og hørt på alt sammen, så tror ikke det bare er vi mammaer som synes det er nyttig å lese for å forberede oss på diverse ting.
Hilde_85 Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har tenkt samme tanken at jeg vil gi min kjære noe når barnet er født, fordi bare hittil (uke17) har han vært flink med meg og omsongsfull og jeg er gla for at jeg har denne muligheten å få ett barn til verden med akkurat denne mannen. Og jeg vil så gjerne takke han. Men jeg vet ikke helt hvordan. Så jeg vil gi en perfekt gave. Men hvaaaa?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #4 Skrevet 27. januar 2008 Hei hei Tenker at det kan være kjekt å gi noe til far som ikke handler om barn. Det blir mye fokus på mor og barn gjennom hele svangerskapet og ivertfall etter fødselen når alle skal komme å se på den nye verdensborgeren. Far kommer da i skyggen igjen.. Hva med gi han en helaften uten barn. Lage til en vennefest med gutta. En arena hvor menn kan være menn. Det er jo mulig ordne uten at det skal koste så mye. En overraskelse blir det nok helt sikkert.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2008 #5 Skrevet 30. januar 2008 hvorfor skal far få noe? er det ikke nok med et barn? I min situasjon har jeg ikke vært vrien i løpet av svangerskapet i det hele tatt. Men føler da strengt talt at å få barn er vel mer enn nok for begge?
Hilde_85 Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Guttekveld er nok ikke så aktuelt her dessverre. De vi kjenner er ikke helt som min samboer, så han syns ikke det er så gøy å være sammen med dem alene. Har heller ikke tenkt på noe bok om barn, han har en sønn fra før og jeg har heller lyst å gi han en takk gave. For at han er snill, omtenksom, holder ut med mine hormoner og rett og slett fordi jeg er takknemlig for å få barn med han. Jeg har ille lyst å gifte meg med denne mannen, så vurderte nesten å fri til han når babyen er ute. Men det er kanskje ikke så morsomt?
KWK79 Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Husk at det er skuddår i år- da har jentene "lov" til å fri vet du;) Mannen min fridde til meg da datteren vår ble født. Det ble ingen romantisk middag med stearinlys og vin (blir dårlig med vin framover:)), til og med ringene kjøpte vi sammen noen dager senere. Men alikevel er det det fineste frieriet jeg kan tenke meg!! Det var så riktig for meg å si JA til mannen jeg elsker over alt etter den tøffe opplevelsen som en fødsel faktisk kan være. Så selv om jeg hadde sett for meg en litt annen setting rundt et frieri, er dette noe av det beste som har skjedd i livet mitt- sammen med å få lillemor selvfølgelig:)
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 sambo fikk fjernstyrt helikopter, skikkelig fornøyd! (sånn lite til innendørsbruk fra teknikkforlaget)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå