Gå til innhold

Holde baby opp ned:

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg har en baby på fire måneder. Hun gjør som meg litt gymnastikk med babyen, trekker i beina og tar de inn til magen osv.

En dag så jeg at hun løftet beina veldig forsiktig opp, og til slutt så langt at babyen nærmest hang opp ned i et par sekunder. Hun støttet nakken mens hun gjorde dette. Allikevel synes jeg at det blir litt mye, og tenker på om noe kan strekkes, låses eller ødelegges i den lille kroppen. Når jeg sa det til henne fikk hun litt dårlig samvittighet. Trodde det ikke var farlig når det ble gjort så varsomt, og babyen så veldig fornøyd ut. Men allikevel ikke noe jeg vil gjøre. Andre som "herjer" litt med babyene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi "herjer" vel litt med jenta vår på nesten 4 mnd, men da i form av hopping og dansing, og vi holder henne under armene. Men ville nok aldri turt å løfte ho etter beina, eller armene. Ho er jo så liten ennå, men kanskje det kan gjøres når de blir litt eldre!?

Skrevet

vi har gjordt det helt siden poden var ganske liten. las det i en artikkel om at det kunne være veldig godt for babyene for da fikk de strekt ut alle nakkemusklene sine etter å ha ligget ganske sammenkrøpet i mors liv. vi holder han i hoftekammen, eller hva heter det partiet. i hofte området. ser virkelig ut som han liker det. han er nå 7.5 mnd. ser ikke ut til å hatt noe vondt av det. han har ålt seg fremover lenge. kryper, reiser seg opp når han har noe å holde i. og vi syns han er veldig tidlig ute, i forhold til storesøster. så kanskje det har hjelpt at han har fått strekt litt på seg. neida det vet jeg jo ikke. men tror ikke de har vondt av det. og han elsker tull og tøys. hoppe i senga med pappa og storesøster er det kjekkeste

Skrevet

eg tør ikke å gjøre slikt med mi jente.. men jeg går til kiropraktor med henne og hun gjør det ofte. så kan ikke være noe skadeli.. har "gymnastikk" med mi jente på 3 mnd men tørr ikke å henge hun oppned..

Skrevet

Kari Jaquessen var på frokost tv her om dagen vedr baby gym. Hun er gift med en afrikaner og hun sa at hun var litt sjokkert over at familien hans holdt babyer opp ned, og herjet mye med de. Det er mye mer kultur får sånt der sa hun. Tror hun vennet seg til det etterhvert. Tror ingen har vondt av litt gymnastikk, men selvfølgelig må man bruke hodet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...