Gå til innhold

Noen som har vært innlagt for svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ekstremt dårlig form, var det sist også i 7 mnd. Nå har jeg kommet til uke 16, men synes jeg bare blir verre og verre.

Nå er jeg på stadiet Mariekjeks og vann og knapt nok det. Spyr 1-4 ganger daglig.

Det blinker en innleggelse i det fjerne....

Noen som har vært innlagt for dette, hva skjedde på sykehuset og hvor lenge måtte dere være der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble innlagt med førstemann. Var da ca 7 uker på vei og hadde spydd 24-7 i to uker og tatt av 8 kg på den tiden. Jeg klarte ikke holde på noe, og ble fullstendig dehydrert. Hadde ketoner i urinen da jeg tok urinprøve (utrolig at jeg fikk ut noe...) og ble innlagt.

Da jeg kom på sykehuset ble jeg innlagt på gynekologisk avd. Fikk først en undersøkelse av lege med bla innvendig ul. Fikk intravenøst væske og vitaminer/mineraler. Måtte tisse på bekken og lever det til sykepleierene slik at fikk sett hvor mye jeg tisset på et døgn...

Fikk kvalmestillende (Afripan(?)), men det hjalp lite. Hjalp litt da jeg fikk Postafen. Jeg fikk heldigvis ligge på enerom, hadde blitt for mye å måtte ligge med andre. Klarte stort sett bare å ligge i mørket og ikke snakke for mye - det var helt jævlig....

Etter en ukes tid orket jeg ikke mer og fikk reise hjem under tvil...men jeg ble faktisk dårligere av å være på sykehuset. Etter at jeg hadde fått i meg væske og vitaminer/mineraler var det jo ikke noe mer de kunne gjøre for meg enn å gi meg kvalmestillende, så de fikk jeg heller disse med meg hjem.

Alt i alt hjalp nok oppholdet på kvalmen - jeg klarte å holde på litt etter at jeg kom ut faktisk - men var fremdeles dårlig og kastet opp. Postafen hjalp meg over den værste kneiken. Da jeg ble gravid igjen fikk jeg Postafen med en gang slik at jeg skulle slippe unna det værste - jeg var veldig dårlig denne gangen også, men slapp innleggelse heldigvis!

Uff, syns synd på deg nå - unner ikke min værste fiende å ha det sånn - håper du snart blir bedre og får den hjelper du trenger for at det kan skje.

Klem

Skrevet

Jeg ble innlagt med førstemann.. Fikk kvalme stillende og intavanøst væske.

Med de andre to skrev legen ut kvalmestillende medisiner før det gikk så langt som med nr 1.

Skrevet

Fikk forresten også afripan men disse virket ikke så jeg fikk phenergan men etter jeg tok de måtte jeg sove hvis ikke ble jeg dårligere av disse (hvis det var mulig)

Når den værste kvalmen lettet levde jeg en god stund på postafen..

Uff stakkars deg...

Føler med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...