Gå til innhold

Reductil...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å bli gravid leeeenge nå..., men har begynt å gi opp håpet..

Står nå på venteliste for prøverør...

Jeg har veldig lyst til å prøve reductil for å få av meg noen kilo innen vi skal igang med forsøkene.. (minst 6mnd til)

Men kommer jeg til å få det...?

Er 169 høy og veier 91 kg....

HVIS vi av en eller annen merkelig grunn klarer å bli gravide på egenhånd, vil da bruken av reductil kunne skade et foster....?

(Slutter selvfølgelig MED EN GANG jeg finner ut av det...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok at du kommer til å få det, men det kommer nok litt an på legen din. Samtidig må du ha fint blodtrykk.

Jeg gikk på reductil og ble gravid. Jeg viste ikke at jeg var gravid pga veldig uregelmessig mens, og gikk på reductil i 6 ulker med spire i magen...ikke noe hyggelig å vite det. Ble tatt mange telefoner fra legen min til Ullevål fordi han var usikker på om det kunne skade fosteret. Det står at man ikke skal benytte dette preparatet under graviditet eller amming. Jeg var veldig redd, men ble beroliget med at det ikke er funnet noe galt med foster hverken på mennesker eller dyr ved bruk av reductil, men at det er gjort for få forsøk til at de kan utelukke det helt....altså skal det ikke brukes av gravide og ammende.

Dersom jeg var deg ville jeg startet på reductil og sluttet med en gang det var tenkelig at dere var gravid. Dersom du har regelmessig mens og kan ha litt mer kontroll enn det jeg hadde.

Skrevet

Dette står under felleskatalogteksten til Reductil. (sibutramin er virkestoffet i reductil)

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Må ikke brukes ved graviditet. Generelt bør ikke vektreduserende legemidler brukes ved graviditet. Kvinner i fertil alder må bruke sikker prevensjon mens de behandles med sibutramin, og de må underrette legen hvis de blir gravide eller ønsker å bli gravide. Risiko ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Overgang i morsmelk: Ukjent. Må ikke brukes under amming.

Du må ikke bruke det mens du prøver å bl gravid! Reductil er et medikament som påvirker hjernen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...