Gjest Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Snuppa mi på 15 månder skal ta en sånn test. Vet det er en sone i magen som skal sitte i 24 timer, men hvordan foregår det? Noen som vil dele erfaringer?
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Vi hadde nede den sonden for 2 mnd. siden. Ganske tungvint, synes jeg. For med sonden følger det med et instrument hvor du skal registrere når h*n spiser, sover og gråter fordi hun har vondt. Minien her klarte å dra den halvveis ut midt på natten, ikke festlig. Har de mistenkt refluks lenge hos dere eller? Vår hadde det heldigvis ikke, men har fortsatt sonde da han ikke spiser/drikker. (sluttet da han var 3 mnd)
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 De på sykehuset begynte å snakke om refluks da hun var ca året og fremdeles kastet opp flere ganger for dagen. Høres ikke så veldig greit ut med den testen. Lå dere inne på sykehuset? Har hørt litt forskjellig.
2barnsmamma og kanskje en til? Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Vi fikk dra hjem, heldigvis. Er jo egentlig ikke noe nødvendig å være på sykeuset, for du skal jo gjøre det dere normalt gjør. Nei, testen var ikke kjekk. Minien vår har matsonde i nesen i tillgg, så han så ikke ut med en sonde i hvert nesebor Lykke til ialllefall;)
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Takk for det. Tror vi kan trenge og håper virkelig vi får reise hjem igjen. Stakkars liten, med en sonde i hver nesebor. Det kan ikke ha vert kjekt.
souriante Skrevet 19. januar 2008 #6 Skrevet 19. januar 2008 Hei, gutten min født i 34+1 gikk gjennom reflux-trest da han var ce 3,5mnd gml pga masse magetrøbbel. testen tok 24 t og vi fikk være hjemme. Måtte møte fastende om morgenen, og det var jo litt kjipt, deretter gikk det greit å få inn sonden (kanskje litt værre for en 1,5åring, men de er flinke!) det værste var egentlig ventetiden for å ta røntgen for å se om sonden lå riktig, før vi omsider kunne mate og dra hjem (det er kansekj greiere med en storing, som er vant til å spise sjeldnere :-) Den registreringsboksen er et sant herk, og du må passe på den samt føre eget skjema ved siden av det døgnet.. men det er jo vdel verdt det, så får man bekreftet eller avkreftet noe man bekymrer seg for. For vår del viste det seg å ikke være reflux-probl i det hele tatt..... lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå