Linea ble født 10.11 Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Min termin var 9. Nov, men til den dagen hadde jeg ifølge JM gått med 4 cm åpning i 2 uker... Det hele startet 10 n0v kl 20.22. jeg følte at jeg "skvettet" i trusa...hadde ennå ikke noe jeg vil kalle rier, heller mer svake kynnere.."skvettet" igjen, men ikke mer enn at truseinnlegget tok imot, så jeg var i tvil om hva det kunne være.. Men jeg ringt føden for å høre om det var vannet som gikk, og det kunne det være sa hun. Hun spurte samtidig om jeg hadde tatt tiden på riene, men jeg hadde jo ingen rier !! Ho sa jeg kulle avvente i 30 min og se hva som skjedde... Det gjorde vi. Mannen min gikk i dusjen, mens sønnen vår på 6 år tok tiden mellom hver "ri". Det var bare 2-3 min mellom hver, og vi har 25 min kjøretid til sykehuset.. Jeg ringte mormor, og ba henne komme og hente sønnen, da var kl 20.45. "Riene" var fortsatt ikke vonde, men jeg ble litt stresset av at de kom så tett.. Vi hentet inn naboen til å passe på sønnen på 6 år, så dro vi, før mormor kom... Vi kom til sykehuset 21.25, og idet jeg gikk ut av bilen da, så fosset vannet fo fullt, og riene satte i. De ble "pangvonde" og slapp ikke i det hele tatt.. Jeg ble trillet i rullestol opp til føden, der de sjekket meg og jeg hadde fortsatt 4 cm... Fytti hel.... tenkte jeg da. Men etter kort tid da,,30 min kanskje, etter å ha hengt over badekaret, la jeg meg i sengen og fikk lystgass...Tror ikke det var lystgassen i seg selv, men konsentrasjonen min om å puste inn i den masken som hjalp meg gjennom det verste.. JM sjekket meg igjen, og da hadde jeg 7 cm, så det gikk fort..10 min senere fikk jeg skikkelig pressetrang, og JM sa eg skulle gjøre som kroppen befalte, så jeg presset... Skjedde ikkeno denne gangen, men på neste pressrie kom hodet til babyen ut, med navlestrengen 2 ganger rundt halsen. Og på 3. pressrie kom resten av den vellskapte babyen vår ut. Da var kl 22.52, så det gikk kjapt. Jeg gråt og gråt, og når pappan sa det ble en jente, gråt jeg enda mer.. Linea kom til oss lørdag 10.11.07 kl 22.52
Bea har snart 4 barn? Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Gratulerer med den lille!
Slalotte Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Gratulerer så mye!!! Gleder meg kjempe mye til det er min tur..
fikk jente 090108 Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Gratulerer!!! For en kjapp fødsel!! hørtes veldig grei ut.... Håper min også blir sånn... kos deg!!!
BlåklokkaVest Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Du skal ikke se bort fra at det var lystgassen som fikk opp farten på åpningen. Jeg opplevde nemlig å ha 4 cm, tok lystgass, og 35 minutter etter var gutten ute :-) De sa at lystgassen får en til å slappe helt av, og dermed går det også fortere :-)
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 gratulerer så mye.hørtes jo virkelig ut som en drømme fødsel.
pandabjørn Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Gratulerer med tulla di så fint navn dere har valgt vi har samme navn med med 2 nn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå