Gå til innhold

Er det bare psykisk? (Kvalm)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har värt skikkelig kvalm siden uke 7, innlagt på sykehus for å få drypp pluss at jeg hadde magekatarr....

Har nå värt sykemeldt i 4 uker og gått på medisin mot magekatarr og kvalme. Fölte meg så mye bedre, hadde til og med fått tilbake matlysten. Men nå, siste uka för jeg skal begynne å jobbe igjen blir jeg bare kvalmere for hver dag som går. Igår måtte jeg til og med kaste opp!!

Begynner å lure på om det er psykisk...at jeg gruer meg for å jobbe og väre så kvalm?? Fikk nemlig bare sykmldn for en uke av gangen i beg. Det var det som gjorde at jeg ble stresset og fikk magekatarr. Ble alltid värre når det närmet seg jobbedag.

Er det noen andre som har opplevd liknende eller er det meg som er rar? Er så dritt lei dette her, gruer meg sånn, for sjefen tror ikke på meg at jeg er dårlig, hun har nemlig aldri värt det selv!!

Er idag 15+5 og med förstemann var jeg kvalm til uke 19-20......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastlegen sa til meg at selve kvalmen i svangerskapet er fysiologisk, men at dersom man har en vanskelig livssituasjon (f.eks stressende jobb, sykdom i familien etc) så kan det øke intensiteten i kvalmen. Kvalmen kan da gå fra å være en slags uvell følelse til å bli overveldende og/eller at du kaster opp.

Samtidig understreket hun at du kan være skikkelig dårlig uten at du har en vanskelig livssituasjon. For de fleste med hyperemesis for eksempel er det ikke en psykisk årsak, men fysiske årsaker.

Skrevet

Kvalmen min er hvertfall psykisk. Den eneste gangen e er kvalm er når jeg er hjemme. latterli!

hehe

så jeg må komme meg mer ut!

Skrevet

Takk for svar:-)

Har det stressende på jobb, og har hatt en stressende höst hvor vi hadde tenkt å flytte til Dubai!

Ellers ingenting i familien som gjör at jeg skulle bli mer kvalm. Er nok bare jobben min da som gjör det:-(

Takk igjen for svar!!!

Skrevet

Huff da, ja det hjelper faktisk om jeg klarer å komme meg ut i skogen.

Men det som hjelper mest er å spise hele tiden og slappe av hjemme. Kan ikke spise hele tiden på jobb og da får jeg panikk og blir mer kvalm.....Ond sirkel dette her, godt det er andre og siste barn:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...