Snart-pappa... nå pappa! Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 La meg bare bli overhysterisk å si det med en gang... jeg er veldig redd for at sønnen vår skal ha hjernehinnebetennelse... og jo mer jeg leser, jo mer paranoid blir jeg... Blir nesten syk selv av å lese... Men tilbake til hvorfor... Vi har vært litt fram og til bake til lege i det siste.. CRP er blitt målt opp og ned i mentet hver gang. Men det ser fint ut... Håper det! Saken er den at sønnen vår har vært mye syk i det siste. Jeg er normalt det roliger personen (" det går sikkert bra" personen)... Men nå begynner jeg å lure. Ukene innhenter meg og jeg tenker litt over hva som har skjedd i det siste. Og det er ikke lite!... Vel den siste måneden om ikke 1,5 mnd har det vært mye, men aldri noe alvorlig (tror jeg). Sønnen vår var veldig forkjølet, tett i nesen... (var til lege)... han ble nesten frisk... men så fikk han høy feber igjenn og skreik i lange tider i skrekk, så vi var inne hos lege igjenn.. (skrikingen var enorm... trodde ikke en så liten kropp kunne skrike så høyt og mye.) Så vi måtte til legen på nytt og dette var ca 14 dager etter forige gang. Men ting roet seg om livet var tilbake til det normale. Men så fikk han diare og noe så veldig. Det varte i 3-4 dager... også var det over. Han har hatt noe variert appetitt, men ikke noe alarmerende da han får i seg mat, men er litt ute av rytmen han bør ha... Hopper noen ganger over middagen eller blir lite middag. Så her i forrige uke fikk han litt feber igjen og spydde ut hele sengen sin da han sov... Han var nesten fin dagen etter og deretter helt frisk. Men så her på Onsdag, (bare noen dager etter han var syk sist) så fikk han feber igjen. Feberen gikk opp og i går kveld så skjedde skrekken... Vår stakkar fikk feberkramper... han lå å sprellte sparket, hikstet etter luft... tja... en opplevelese som kan sette en støkker i de fleste... Jeg holdt meg rolig og rasjonell og har lest en del om det, så vi tok det på strak arm... fikk kjølt han ned, satt "roperakett" og målt tempen... jeg var så rolig at vi ringte syke huset og fikk nummeret til legevakten... for å så ringe dem... (dem mente vi skulle bare ha ringt 113...) Hvertfall så kom vi oss på legevakten å fikk sett på det... men det var ikke stort annet enn å bare å gå hjem, være på vakt, og gi paracet for å dempe feberen. Men så begynnte jeg å tenke på hjernehinnebetennelse... huff... noe så skremmende... å han har vært slapp hele tiden... eller litt action er det i han, men det er bare for noen minutter... han går også mye å legger seg selv og drar pleddet over seg for å sove... Han har feber men ikke noe oppkast.. litt suttrete. Lille gutt er heller ikke gamle karen (15mnd) så han kan ikke si fra hva som er galt.. om han har vondt i hodet osv.. Noe som kan være bekymrende... vi vet jo ikke helt hvordan han har det annet enn at han går rundt der å "dingler" på gulvet... sutrer litt og smiler (litt humør svigninger).... Jeg spør, er det vanlig at barn er så mye syke? At dem går fra og være syk på en måte til en annen? (tenker på feber til frisk, til diare, til frisk, til oppkast, til frisk, osv.. han har liksom vært frisk i 3-4 dager så er det noe nytt... og en gang kanskje 14 dager som han har vært frisk) men det har vært så mye til å bare vært 1,5 mnd... kanskje 2 mnd.. tar litt på gefylen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå